Dobrý den, odeslala jsem elektronicky platbu (z účtu Poštovní spoř. na účet Fio), která ale příjemci prý nedošla. Částku jsem odeslala znovu, proběhlo to tentokrát v pořádku. Banka to prošetřovala, a prý obě platby měly správně údaje a byly připsány na účet příjemce, takže tu první platbu mám vymáhat od něj. Jenže příjemce se dušuje, že mu ta první platba vážně nedošla (nikdy předtím jsem s ním neměla problém, takže ho nepodezírám z utajování). Nevím co s tím a zajímalo by mě, jestli se něco takového může vůbec stát? Děkuji.
Pokračování dotazu č. 12144: Dobry den, reagujem este na predchadzajuci dotaz, SEPA verzus SWIFT. Ano, chapem, ze kedze SEPA je bez poplatku, tak z tohto hladiska je vyhodnejsia. Je to tak aj z pohladu vymennych kurzov? Rozmyslam spravne, priklad - SEPA platbov poslem z CR uctu 13000€ na SR ucet, pri stanovenom kurze 26.90 (predajovy kurz) mi z uctu odide cca 349000 ceskych korun. Ak vsak by som SWIFT platbou odoslala tych 349000 korun, na SR ucet by mi prislo 13800€ (pri 25.33 nakupnom kurze). Teda rozdiel aj po odcitani poplatku za swift platbu,je viac nez 700€. Je to tak? Alebo aky kurz sa v bankach preratava pri swift platbe? Dakujem
Dobrý den, rád bych věděl, jestli existuje nějaká možnost pojištění plateb (např. pokud platím dodavateli přes Western Union, který je "nekrytý"). Tedy jiná forma platby, např. přes BÚ, nebo to lze řešit např. pouze "pojištěním se u pojišťovny"?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.