Dobrý den, naletěla jsem podvodníkům (konkrétně podvodníkům vydávajícím se za společnost DHL), kdy jsem platební kartou měla platit částku necelé 4 Kč, ale potvrdila jsem platbu na 500 EUR. Toto se mi stalo v sobotu navečer, ale zjistila jsem to až v pondělí ráno, kdy platba byla ještě ve stavu "nezaúčtováno". Volala jsem do banky, že chci platbu zrušit. Bankou mi však bylo sděleno, že transakce zrušit nejde (přesto, že byla stále ve stavu "nezaúčtováno" a přesto, že jsem jim doložila, že chtěli 3,99 Kč a nakonec mi bylo blokováno cca 13 700 Kč). Bylo mi pouze navrhnuto, že můžeme sepsat reklamaci, ale prý až platba odejde z účtu. Já jsem trvala na tom, že chci reklamaci sepsat hned, doložila jsem email, kde byla uvedená částka 3,99 Kč jako doplatek za dopravu. Všem bylo jasné, že se jedná o podvod, přesto platbu nezrušili. Výsledek reklamace byl ten, že reklamaci neuznávají, že ze strany banky (Moneta) nedošlo k pochybení a že se mám obrátit na Policii ČR. Chtěla bych se zeptat, zda je nějaká jiná možnost nebo šance peníze dostat zpět? Bylo by možné v mém případě využít službu chargeback? Nebo je ještě nějaká jiná možnost? A má vůbec význam toto sdělovat Policii ČR, když se jednalo o převod peněz do zahraniční banky? Děkuji za radu.
Pokračování dotazu č. 12362: Děkuji za odpověď, ale já žádný euro účet nemám, myslela jsem, zda-li ty eura nemohu poslat jen složenkou, protože už jsem syna a jeho rodinu neviděla od léta a vnoučata nemohla přijít na Vánoce a mají svátek a narozeniny. Děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 12356: Děkuji za odpověď, já jsem u UniCredit a příjemce platby je u mBank. UniCredit má možnost zjistit majitele účtu a sdělit mi ho? Může mi ho při předložení všech ověřovacích dokumentů o pravosti mé osoby a pravosti provedené transakce sdělit přímo mBanka? Děkuji
Dobrý den, překlikla jsem se a omylem jsem zaslala částku z UniCredit Bank na špatné číslo účtu do mBank. Doufala jsem, že účet neexistuje a že mi bude částka vrácena, ale zřejmě je aktivní a já nevím, komu patří. Prosím jak mám postupovat, abych vyzvala majitele účtu k navrácení? Děkuji
Dobrý den, velice prosím, zda mi můžete sdělit, jakým způsobem docílit bezpoplatkové příchozí platby ze Slovenska na český účet CZK. Prodávám zboží v ČR, ale i často slovenským odběratelům, jimž vystavuji faktury v CZK, ti mi platí na můj účet u KB v CZK z eurového účtu. Každá tato příchozí platba mi přijde na můj účet s poplatkem 225 Kč. Vím, že bych mohl na Slovensko fakturovat v eurech, mít svůj eurový účet v ČR, kam by mi zahraniční platba přišla jako SEPA platba bez nebo max. 6 Kč za položku. Eurový účet však nechci z toho důvodu, že prodávané zboží-součástky nakupuji jako výhradní prodejce několik let za švýc. franky od výrobce ze Švýcarska (mám účet v CHF). V ceně za zboží nesu tíži kurzového převodu při nákupu, tudíž nechci mít své obchody ovlivňovány ještě eurovým kurzovým převodem na CZK při prodeji na Slovensko. Vyřešil bych situaci založením účtu na Slovensku v CZK, fakturoval Slovákům dále v CZK, a přijímal platby na můj účet bez příchozího poplatku, je-li založení takovéhoto účtu pro Čecha na Slovensku vůbec možné? Děkuji Vám předem za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.