Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod

Podvod - strana 100

nekalé obchodní praktiky na hranicí zákona, podomní prodej, prodej po telefonu, MLM (multi-level marketing), předváděcí akce, šmejdi, nedodané zboží, internetové bazary, tajemná dědictví v zahraničí, jak z nás podvodníci tahají peníze?

Běžný účet s bonusem 1 000 Kč
REKLAMA

Falešný zahraniční prodejce

31.1.2018 Podvod

Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost https://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď

Falešný zahraniční eshop

8.12.2017 Podvod

Dobrý den, obracím se na vás o prosbou o radu. Asi jsem se stal vlastní hloupostí obětí podvodu. 28.11. jsem si objednával boty ze zahraničního eshopu. Bohužel jsem si neověřil adresu ani IČO obchodu a slepě důvěřoval a zaplatil celkem přijatelnou částku 62 EUR. Vše proběhlo zdánlivě v pořádku, SMS autorizace kódem a zaplaceno platba byla přijata a na jejich stránkách. Po přihlášení jsem viděl, že je platba přijata a já čekal na email, který mi přijde z obchodu s dalšími potvrzeními. Bohužel se tak nestalo, čekám do teď a nic. Psal jsem tři maily, které se dají posílat jen formou jejich formuláře. Bohužel to bych i oželel. Ale co mne velmi zaskočilo, že bylo opět odečteno z mé karty bez mého vědomí 2 538 Kč ve prospěch jiného účtu. Vím, že první platbu 1 716 Kč jsem potvrzoval, ale nerozumím tomu, že po 5-6 pracovních dnech je opět další vysoká platba a opět v CNY měně. Napsal jsem tedy toto do banky a čekám na ověření. Chtěl bych aspoň ty peníze, které jsem nepotvrzoval SMS kódem a nebyl uvědomen ani mailem, vrátit zpět. Mám nějakou šanci na reklamaci? Poslal jsem jim výpisy těchto dvou plateb a take internetové stránky, kde je číslo objednávky a konečná suma. Mám obavu, že jsou to podvodnici. Mohu se nějak bránit? Popřípadě dostat peníze zpět? Objednávku nebylo možné zrušit a dodnes nemám ani jediné potvrzeni. Jen na jejich stránkách po přihlášení. Děkuji moc za radu. Nevím si rady :(

REKLAMA

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena