Dobrý večer, prosím o radu. Kontaktoval nás zahraniční zájemce o koupi věci a po dojednání podmínek (pouze e-mailem), jsme poslali podmínky k platbě (pouze číslo bankovní účtu a adresu). Po odeslání jsme obdrželi e-mail od Capital Texas Bank, k odeslání 150 EUR a doložení potvrzení o odeslání částky přes Granmoney. Banka nám poté znovu poslala e-mail, kde nás urguje k poslání platby do 24h, jinak by byly na nás uvaleny sankce. Proto se chci zeptat, jestli je toto právnicky možné a jestli má právo tato banka po nás nějaké sankce vymáhat (nic nemáme s bankou podepsané) Předem nic posílat nehodláme, zdá se to být podvod. Děkuji za odpověď
Dobrý den, prosím o radu, jak postupovat. Syn se před třemi lety rozešel s přítelkyní. Nyní zjistil, že mu po tři roky z účtu čerpala převodem přes internetové bankovnictví peníze. Byl trošku flegmatický a bohužel to zjistil až nyní. Jde řádově o cca 120 000 Kč, které postupně převáděla na svůj účet. Syn podal trestní oznámení. Takže nyní řeší policie. Ale dle všeho pochybyla banka. Chtěli jsme doklad, dle kterého bychom viděli, na základě čeho ji zřídili přístup do internetového bankovnictví. Ovšem zde je problém. Prý to nemají a nemůžou ho dát. Jak nyní postupovat vůči bance? Poslat nějaký dopis s žádostí o doložení dokladu o zřízení přístupu cizí osobě či případně rovnou písemně požádat o zaplacení vzniklé ztráty banku? Je to nepříjemná situace a nevíme, jak postupovat dále. V bance jen samé výmluvy a rada podat trestní oznámení na osobu, která si peníze převáděla. Ale banka má na tom vinu. Budeme vděčni za jakoukoli radu. Mockrát děkuji Lenka
Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost https://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď
Pokračování dotazu č. 4227: Dobrý den, nechce se mi rozepisovat až tak veřejně. Víte, nestalo se nám toto poprvé, ale už náš rakouský odběratel chtěl, abychom si udělali účet v Rakousku a přihlásili se jako devizový cizinec. Co víme, chtěli to i po Maďarech a Polácích. V Rakousku to byla die Erste. Po komunikaci s bankou Monte dei Pashi di Siena, chtějí po nás to samé. Taky je přece rozdíl, jestli pošlete peníze do Komerčky nebo do mBank. Nemůže to být obdobné, že třeba da Monte dei se chová jinak? Má lepší služby, nebo něco jiného co jsem s vámi chtěl najít. Děkuji Petr
Dobrý den, obchodujeme se světem a náš odběratel chce, aby peníze chodily přes banku v Itálii. Že údajně má pobočku i v České republice, jenže tu jsme nikde nenašli. Jedná se o banku Monte dei Pashi di Siena. Po emailovém kontaktu do Sieny nám naspali, že se musíme stát devizovým cizincem. Účet není náš, ale odběratel chce, aby peníze chodili přes půlku světa, jaký k tomu může mít důvod? Má tato banka pobočku v ČR a proč po nás může chtít jakéhosi devizového cizince? Neporušujeme tím nějaké zákony? Celé je to divné a nikdo není schopen nám odpovědět, tak bychom se rádi zeptali zkušenějších, jestli by nám neporadili nebo neodpověděli, co za tím může být. Přece když pošlu peníze na nějaký účet, jak si jej protistrana vybere a proč tak složitě. Co v tom může být? Děkuji
Dobrý den, v nedávné době můj otec žádal o úvěr a vzhledem k jeho nízké bonitě mě banka uvedla (podle otcových slov) jako jeho ručitele/spolužadatele. Je možné, aby to banka udělala bez mého i bez otcova vědomí? Já mu to nepodepsal z důvodu, že budeme žádat o hypotéku na výstavbu RD a bál jsem se, že se mi tímto sníží bonita. Předem děkuji, Petr
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, poslal jsem paní peníze za věc, kterou jsem nedostal (a zpět ani peníze). Paní obírá lidi. Je to podvod. Má účet u vás v bance. Dá se zjistit její jméno a adresu? Číslo účtu SK108420 0000 000475362136, BIC je BFKKSKBB. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, obracím se na vás o prosbou o radu. Asi jsem se stal vlastní hloupostí obětí podvodu. 28.11. jsem si objednával boty ze zahraničního eshopu. Bohužel jsem si neověřil adresu ani IČO obchodu a slepě důvěřoval a zaplatil celkem přijatelnou částku 62 EUR. Vše proběhlo zdánlivě v pořádku, SMS autorizace kódem a zaplaceno platba byla přijata a na jejich stránkách. Po přihlášení jsem viděl, že je platba přijata a já čekal na email, který mi přijde z obchodu s dalšími potvrzeními. Bohužel se tak nestalo, čekám do teď a nic. Psal jsem tři maily, které se dají posílat jen formou jejich formuláře. Bohužel to bych i oželel. Ale co mne velmi zaskočilo, že bylo opět odečteno z mé karty bez mého vědomí 2 538 Kč ve prospěch jiného účtu. Vím, že první platbu 1 716 Kč jsem potvrzoval, ale nerozumím tomu, že po 5-6 pracovních dnech je opět další vysoká platba a opět v CNY měně. Napsal jsem tedy toto do banky a čekám na ověření. Chtěl bych aspoň ty peníze, které jsem nepotvrzoval SMS kódem a nebyl uvědomen ani mailem, vrátit zpět. Mám nějakou šanci na reklamaci? Poslal jsem jim výpisy těchto dvou plateb a take internetové stránky, kde je číslo objednávky a konečná suma. Mám obavu, že jsou to podvodnici. Mohu se nějak bránit? Popřípadě dostat peníze zpět? Objednávku nebylo možné zrušit a dodnes nemám ani jediné potvrzeni. Jen na jejich stránkách po přihlášení. Děkuji moc za radu. Nevím si rady :(
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.