Dobrý den, proč všechny banky (např. ČSOB) nyní tak tlačí na zřizování mobilního smart bankovnictví? Patrně kvůli bezpečnostní směrnici EU, sledující zvýšení bezpečnosti on-line bankovnictví, že? A dokonce nutí klienty pořídit si kvůli tomu chytrý mobil - a to i když klient používá IB jen v počítači, musí mít chytrý mobil pro potvrzení přihlášení - již nestačí SMS z hloupého mobilu (např. MONETA). Dotaz - zásadní: může mi banka odmítnout/zrušit účet kvůli tomu, že nechci/nemohu používat chytrý mobil?
Dobry den, chci se optat touto cestou, zda a nebo jak je mozne ukoncit ucet u Moneta Money Bank, kdyz je majitel uctu v Australii. Zda je mozne ucet zrusit i bez jeho navstevy? Myslim tim nekoho z rodinnych prislusniku. Dekuji za Vas cas venovany pro odpoved na muj dotaz.
Dobrý den, umřel mi otec, ležel v kómatu asi rok, naskákali mu na účtu tedy peníze za důchody, které jsem zdědil. Když jsem šel do banky ať mi to vyplatí s úmrtním listem a s papírem o dědictví, tak mi vyplatili ze 160 000 Kč jen 112 000 Kč. V tu chvíli na přepážce jsem byl rád i když jsem věděl, že je to méně. Ale řekl jsem si, že to dovyberu později, protože jsem měl trochu obavy, abych to hned neztratil. Když jsem tam přisel příště že chci ještě zbytek peněz, chovali se nepěkně a řekli mi, že měl otec u nich půjčku, což je nesmysl, protože by to bylo předmětem dědického řízení si myslím. Nechtěli se se mnou moc bavit. Myslím že mě okradli asi o ten rozdíl. V té době jsem byl celkem slabý z toho všeho. Je to asi jedenáct let. Je to vůbec možné? Jak to vidíte? Co dělat?
Dobrý den, mám dotaz ohledně Unicredit Bank. U banky UniCredit Bank jsem zareagoval na nabídku na internetu, která nabízí běžný účet START se zhodnocením 6% do částky 500 000 Kč. Založil jsem si běžný účet a převedl jsem na něj částku 499 999 Kč. Jaké bylo mé překvapení na začátku dalšího měsíce, když na účtu nebyl připsán žádný úrok. Po tomto nepříjemném překvapení jsem kontaktoval infolinku banky, kde mi byla sdělena informace, že na úrok nemám nárok, protože jsem peníze nepřevedl z účtu START na účet START (další) s tím, že jsou nároky na úrok neuznány. V bankovnictví není v detailu účtu START ani START (druhý) informace o aktuální úrokové sazbě a v materiálech které jsem vyplňoval při zakládání účtu nebyla žádná informace o tom, že si klient musí zakládat další účet, aby získal úročení 6%. Z mé strany se jedná o klamavé jednání banky s účelem získat klienta, uvést ho v omyl a nezaplatit mu nic. Je možné se nějak bránit? Banka bohužel nemá svého ombudsmana. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pokud soudní komisař požádá banku o zůstatky na účtu k datu úmrtí majitele účtu, tak tímto není banka informována o úmrtí a nezablokuje účet, i když na něm má třetí osoba dispoziční právo? Pokud banka nezablokuje účet po tomto úkonu soudního komisaře, může si některý dědic na banku úspěšně stěžovat? Předpokládám, že banka s dědicem komunikovat nebude nijak, neb se bude schovávat za "bankovní tajemství". Na soudního komisaře rovněž si nelze stěžovat, protože ten nepochybil. A pak už je zaděláno na soudní spor, když disponent vytuneluje účet, než dojde k rozhodnutí o pozůstalosti. Banka je zřejmě nepostižitelná, takže se vůbec nedivím tomu, že účet s klidem nezablokuje.
Dobrý den, pokud banka z důvodu úmrtí majitele nezablokovala účet, tak dispoziční právo k účtu je pořád funkční, a tudíž je jedno, zda dispoziční právo zruší či nezruší. To snad funguje tak, že je účet zablokován a dispoziční právo je funkční? Co zablokováním účtu je vlastně myšleno? Disponent má právo k účtu, dostává výpisy, má přístup do el. bankovnictví, ale nemůže zadat, ani zrušit žádnou platbu? ČSOB prostě účet nezablokovala, disponent platby zadával, a ty odcházely, a není jasné proč, když majitel zemřel a jiný majitel účtu neexistuje.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.