Plánované převzetí společností Axa rakouskou
skupinou Uniqa je u konce. Spojení, které bylo oznámené letos v únoru, v
polovině října schválily všechny potřebné úřady.
Transakcí za zhruba jednu miliardu eur
završila skupina Uniqa převzetí společností Axa v České republice, Polsku a na
Slovensku. Obchodní značka Axa na těchto trzích postupně zmizí během příštího
roku.
Axa odchází ze střední a východní Evropy, protože se chce více zaměřit na rozvoj asijského a severoamerického trhu. Mezinárodní finanční skupina totiž ve střední Evropě dosud nezískala tržní podíl, který by garantoval do budoucna výnosný provoz.
Transakce pro skupinu Uniqa znamená, že v Česku, Polsku a na Slovensku dohromady získá zhruba 5 milionů zákazníků společností Axa. A s nimi také roční pojistné 800 milionů eur. Tedy přibližně 21,6 miliardy korun.
Počet klientů v celé Evropě tak navýší na celkových 15 milionů. „Díky získání společností Axa jsme nyní jednou z předních pojišťovacích skupin ve střední a východní Evropě,“ komentoval transakci CEO skupiny Uniqa Insurance Group Andreas Brandstetter.
Stejně tak se navýší i počet klientů české Uniqa pojišťovny, a to přibližně o 800 000 zákazníků. Roční předepsané pojistné tak vzroste zhruba o 3,15 miliardy korun.
Uniqa pojišťovna tak bude mít nový podíl 9 % v neživotním pojištění a 5 % v životním pojištění. Celkově se v žebříčku pojišťoven posune na pozici pětky s celkovým podílem okolo 8 %. V penzijním pojištění pak společnost převezme 10% tržní podíl.
I přesto, že je transakce dokončená, praktické změny jsou naplánované až na příští rok. V roce 2021 začne postupné přejmenování a začlenění společností Axa pod skupinu Uniqa. Probíhat má následovně:
V České republice přesto zůstane jedna firma se slovem Axa v názvu, a sice Axa Assistance. To je samostatně působící mezinárodní společnost, která poskytuje asistenční servis různým pojišťovnám na smluvní bázi.
Pro klienty společností Axa v České republice a na Slovensku se v tento okamžik nic nemění. I nadále mohou využívat všechny produkty a služby, na které jsou zvyklí.
Podle vyjádření skupiny Uniqa jsou podmínky smluv platné a nemohou být změněné bez souhlasu klienta.
Pokud tedy potřebujete řešit pojistnou událost nebo třeba změnit údaje na smlouvě, můžete dál kontaktovat svého obchodního zástupce nebo Axa linku.
Stejně tak vám platí zelená karta. A také o výročí všech smluv se dozvíte, jak jste byli zvyklí.
Uniqa pojišťovna pak svým klientům nabízí široké portfolio produktů a služeb, mezi které patří například:
V nejbližší době chce navíc oslovit nové klienty s nabídkou na pojištění domů a domácností. Na říjen a listopad totiž připravila reklamní kampaň, která bude tento produktu propagovat.
Televizní spoty budou upozorňovat na asistenční služby v domácnosti, které se mohou hodit každý den.
Uniqua pojišťovna v kampani ukáže různé varianty, jak mohou klienti asistenční služby využít.
Často využívaná je přitom hlavně pomoc odborníka v různých více či méně nouzových situacích. Asistenční linku totiž můžete volat, i když si třeba jen zabouchnete doma klíče nebo když vám praskne vodovodní potrubí.
Konkrétně vám asistenční služba zajistí například tyto odborníky:
Vždy ale dejte pozor, jaký limit pojistného plnění máte ve smlouvě nastavený. Náklady, které ho přesáhnou, totiž platíte ze své kapsy.
Stejně tak většinou platí, že pojišťovna vám uhradí jen práci. Materiál a další náklady platí klient.
Kromě předchozích standardních situací vám asistence pomůže i při dalších nepříjemných situacích:
Vždy se ale nejdřív ujistěte, jaké asistenční služby máte sjednané. Každá pojišťovna má totiž jejich rozsah a podmínky nastavené trochu jinak. Proto si zkontrolujte ve smlouvě, na co máte nárok.
K moři, za památkami nebo třeba do hor. Ale hlavně – za odpočinkem! Tam vede naše dovolená. Stačí přitom jen chvilka nepozornosti a relax se může změnit v bolest a čas strávený u lékaře. A také přemýšlení, jak zaplatit vysoké náklady na ošetření. Řešení je přitom jednoduché: cestovní pojištění na dovolenou.
Pojistka na blbost. Takto se zjednodušené říká pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Je nezbytnou součástí finančního zajištění každého člověka, chrání před finančními následky škod, které byste neúmyslně způsobili třetím osobám. Přečtěte si vše podstatné o pojištění odpovědnosti za škodu, včetně odpovědí na časté otázky ohledně odpovědnostních pojistek.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?
Máte sjednané povinné ručení a chcete ho zrušit? V tom případě jste se pustili do čtení toho správného článku. Dozvíte se v něm, kdy je možné povinné ručení zrušit a přiblížíme vám proces výpovědi povinného ručení krok po kroku.
Podle policejních statistik v roce 2023 šetřila policie 94 945 dopravních nehod. Reálně číslo je ale pochopitelně násobně vyšší, protože k řadě nehod není třeba přivolat policii. Jak postupovat v případě, že se dopravní nehoda nevyhnula ani vám a jak škodnou událost nahlásit pojišťovně?
Dobrý den, mám podezření na podvod ze strany Air Bank. Mám u nich mimo jiné i úvěr. Úvěr je pojištěn. Na splátky i pojištění mají nastavené inkaso. Tedy oni mají strhávat mimo jiné i pojistné z mého běžného účtu. Jednoho krásného dne se rozhodli, že si přestanou strhávat co jim patří. A tím mně dostali do "po splatnosti". Tedy a uměle (a možná záměrně?) ze mně udělali dlužníka. Obávám se, že nyní mají právo připravit mně o bonusy po řádném splácení úvěrů. A že mají právo zpoplatnit mi půjčky atd. A zhoršili mi asi skóring v mezibankovních registrech. Vymlouvají se na technickou chybu. Ale 4 dny ji neřeší a zajímavé, že se ta "technická chyba" vyskytla jenom u jednoho úvěru. Tedy je pravděpodobnější že jde o podvodný záměr ze strany banky. Ještě taková třešnička na dortu je, že z běžného účtu si tu sumu pojištění opravdu vzali. Ale na úhradu pojištění to nepřipsali. A označili mně jako "po splatnosti" . Otázky: 1) má smysl podat na Air Bank trestní oznámení? 2) Jak zjistím, jestli se mi zhoršil skóring, nebo že jsem v mezibankovních registrech nyní veden jako dlužník ? Děkuji
Dobrý den,
jde o technickou chybu na straně banky, nikoliv o úmysl. Správným postupem je podání reklamace bance, nikoliv trestního oznámení Policii ČR. Banka vše v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace (30 dnů) přezkoumá a vyřeší (včetně smazání statutu dlužníka). Cílem banky je spokojený splácející klient. Proto banky zamítají mnoho žádostí o půjčky (je-li pochybnost o schopnosti klienta úvěr splatit, raději peníze nepůjčí a tím klienty chrání před nepříjemnostmi).
Dobrý den, chci se zeptat. Když mám penále na zdravotní pojišťovně, vztahuje se mi na to insolvence?
Dobrý den,
ano, i penále za pozdní placení zdravotního pojištění je možné zahrnout do insolvence.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎDobrý den, jsem studentem vysoké školy a byl jsem OSVČ a měl jsem to dané jako vedlejší činnost. Začal jsem ale provozovat služby pro zahraniční firmu a stal jsem se tak identifikovanou osobou. Zjistil jsem, že mám měsíčně podávat souhrnné hlášení a daňové hlášení. Dočetl jsem se, že v mém případě podávám pouze souhrnné hlášení, jelikož v tuzemsku provozuji službu pro zahraniční organizaci. Je tomu opravdu tak nebo mi něco uniklo a musím podávat i daňové přiznání? Jak je to se sociálním a zdravotním pojištěním? Mám to opravdu podávat vše měsíčně? Můj status je nyní identifikovaná osoba a status OSVČ prostě zanikl?
Dobrý den,
nově nabytým statusem "identifikovaná osoba" Vám nezanikl status OSVČ. Nadále plníte všechny podmínky platné pro OSVČ a navíc Vám přibyly i povinnosti spojené s identifikovanou osobou. Souhrnné hlášení a daňové přiznání podáváte jen za měsíce, ve kterých jste splnil podmínky pro jejich podání. Doporučuji případně vše konzultovat s daňovým poradcem.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎDobrý den, jde prosím ukončit pojistnou smlouvu (pojištění nemovitosti) elektronicky? A jak? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
některé pojišťovny elektronické/online ukončení nemovitosti umožňují, jiné nikoliv. Pojistnou smlouvu lze obecně ukončit k datu výročí smlouvy či při mimořádné události (např. prodej nemovitosti).
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎJe pojištění, které kryje případy všech nahodilých pojistných rizik a škod, které by se klientovi mohly přihodit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMJe poměr, ve kterém se pojistné rozděluje mezi zvolené investiční fondy. Alokační poměr pojistného si určuje sám klient (pojistník), který je pojištěný a ten je také oprávněný v průběhu plateb pojistného a trvání smlouvy alokační poměr měnit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMje soubor služeb, který poskytuje pojišťovna, nebo jí najatá společnost pro klienty (pojistníky). Může být poskytován bezplatně (je v ceně pojistky), nebo bývá připlácen klientem.
Jedná se například o radu klientovi po telefonu jak postupovat při hlášení dopravní nehody, pomoc při zajištění autorizovaného servisu, zajištění služby náhradního vozidla, a pod.
Je služba klientovi v případě pojistné události hrazena pojišťovnou. Výše asistenčních služeb je závislá na zvolení limitů pojistného.
Například při povinném ručení, kdy je prostřednictvím asistenční služby klientovi hrazen odtah vozu do servisu, nebo náhradní vůz. U pojištění domácnosti například zámečník pro odemknutí zabouchnutých dveří, oprava domácích spotřebičů, a pod.
KOMENTÁŘE k článku Skupina Uniqa dokončila převzetí společností Axa a stala se pětkou na trhu
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.