Výhodnější spoluúčast, slevy za ujeté kilometry i zrušení limitů. Pojišťovny na českém trhu se poslední dobou pustily do výraznějších inovací nabízených produktů. Dobrou zprávou je, že na všech inovacích vydělají hlavně klienti.
Většina posledních novinek se přitom týkala hlavně:
Důležitou změnou prošlo hlavně havarijní pojištění a spoluúčast, kterou si klienti při jeho sjednání volí. Tedy částka, se sami podílíte na opravě škod.
V praxi se setkáte s tím, že spoluúčast je daná:
Pokud jde o kombinaci, bývá spoluúčast uvedená například takto: 5 %, minimálně 5 000 Kč.
Znamená to, že vždy zaplatíte nejméně 5 000 Kč. Může se tedy stát, že menší škody půjdou celé z vaší kapsy.
Pokud ale bude škoda například 200 000 Kč, uhradíte ze svého zmíněných 5 % – tedy 10 000 Kč.
Takový výpočet může být pro klienty složitý a při větších škodách také velmi nevýhodný. Proto některé pojišťovny přistupují k tomu, že od této kombinované spoluúčasti ustupují.
Například pojišťovna Kooperativa loni v říjnu přidala do nabídky pevnou spoluúčast 5 000 Kč. I při větších škodách tedy klienti zaplatí maximálně tuto částku.
Pevné spoluúčasti nabízí i další pojišťovny. Konkrétně:
Někteří poskytovatelé zase nabízí slevu na spoluúčasti. Například ČSOB Pojišťovna sníží klientům spoluúčast na 1 000 Kč, pokud nechají poškozené vozidlo opravit v některém z jejích smluvních servisů.
Další inovací, která se týká pojištění vozidel, je určování ceny povinného ručení podle najetých kilometrů.
Umožňuje to například Allianz. Klienti u ní mohou za nízký nájezd získat slevu až 35 %. Pojišťovna má určených 7 mezníků v rozmezí od 5 000 do 25 000 kilometrů a podle nich nabízí konkrétní slevu.
Ještě vyšší slevu je možné za „nejezdění“ získat u pojišťovny Pillow, a to až 40 %. Stejně jako u Allianz je dolní hranicí 5 000 kilometrů a horní 25 000 kilometrů.
U obou zmíněných pojišťoven najeté kilometry prokážete jednoduše nafocením tachometru.
Podobnou slevu v současné době nabízí ještě Uniqa pojišťovna. U ní je však dokazování složitější, protože musíte do auta nainstalovat telematickou jednotku, která najeté kilometry monitoruje.
Maximální sleva je pak 25 % z ceny pojištění.
Sleva za méně najetých kilometrů může být pro mnoho řidičů lákavá. V České republice jsou totiž až 2 miliony aut, které za rok najedou maximálně 12 000 kilometrů.
Přesto zbylé pojišťovny o podobném kroku zatím neuvažují. Argumentují většinou složitostí při určení počtu najetých kilometrů a také tím, že ostatní kritéria pro stanovení ceny pojištění stačí.
Pojišťovny cenu povinného ručení určují například podle:
Inovace se však netýkají jen pojištění vozidel. Další oblastí, ve které se pojišťovny výrazně posunuly, je pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti.
Pojišťovny u nich výrazně zvýšily limity pojistného plnění. Tedy maximální částky, kterou klientům vyplatí k náhradě škody.
Lidé si tak mohou sjednat vyšší pojistku než dosud. A mají jistotu, že sjednaná částka pokryje celou škodu.
Například pojišťovna Direct naprostou většinu limitů odstranila úplně.
Limity od loňského října upravila i Česká podnikatelská pojišťovna. Na rozdíl od Directu se ale rozhodla jen pro jejich navýšení. Nejvíc je to vidět u vyšších balíčků, když například u škod způsobených přepětím vzrostlo maximální pojistné plnění ze 100 000 na 200 000 Kč.
Podobné kroky jsou pro klienty důležité i vzhledem k rostoucí inflaci. Pořízení nových věcí nebo oprava nemovitosti totiž vychází dráž než dříve. Některé původní limity by tedy na zaplacení škody nestačily.
Abyste ale mohli nové limity využít, musíte pojistku aktualizovat a pojistné plnění navýšit.
Další novinkou u pojištění majetku je vyplácení v nových cenách, které je pro klienty výhodnější.
V současnosti totiž pojišťovny při výplatě pojistného plnění často zohledňují opotřebení dané věci. Klientům tak vyplatí méně peněz, než kolik je potřeba k pořízení nového vybavení.
U vyplácení v nových cenách se opotřebení nepočítá. Například u zničeného koberce tak klienti dostanou tolik peněz, aby si mohli koupit nový koberec ve stejné kvalitě.
Vyplácení v nových cenách u pojištění majetku zavedla loni například už zmíněná Direct pojišťovna.
Kromě úpravy produktů inovují pojišťovny i své služby. Klienti tak u některých z nich můžou využít například mobilní aplikaci – podobně jako je to běžné u bank.
Svoji aplikaci nabízí například Pillow nebo Direct. Díky ní máte v mobilu:
I když tyto technické novinky jistě potěší, při výběru pojistky se zaměřte hlavně na základní parametry. Tedy aby pojištění krylo všechna potřebná rizika a abyste měli dobře nastavenou pojistnou částku.
K moři, za památkami nebo třeba do hor. Ale hlavně – za odpočinkem! Tam vede naše dovolená. Stačí přitom jen chvilka nepozornosti a relax se může změnit v bolest a čas strávený u lékaře. A také přemýšlení, jak zaplatit vysoké náklady na ošetření. Řešení je přitom jednoduché: cestovní pojištění na dovolenou.
Pojistka na blbost. Takto se zjednodušené říká pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Je nezbytnou součástí finančního zajištění každého člověka, chrání před finančními následky škod, které byste neúmyslně způsobili třetím osobám. Přečtěte si vše podstatné o pojištění odpovědnosti za škodu, včetně odpovědí na časté otázky ohledně odpovědnostních pojistek.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?
Máte sjednané povinné ručení a chcete ho zrušit? V tom případě jste se pustili do čtení toho správného článku. Dozvíte se v něm, kdy je možné povinné ručení zrušit a přiblížíme vám proces výpovědi povinného ručení krok po kroku.
Podle policejních statistik v roce 2023 šetřila policie 94 945 dopravních nehod. Reálně číslo je ale pochopitelně násobně vyšší, protože k řadě nehod není třeba přivolat policii. Jak postupovat v případě, že se dopravní nehoda nevyhnula ani vám a jak škodnou událost nahlásit pojišťovně?
Dobrý den, mám podezření na podvod ze strany Air Bank. Mám u nich mimo jiné i úvěr. Úvěr je pojištěn. Na splátky i pojištění mají nastavené inkaso. Tedy oni mají strhávat mimo jiné i pojistné z mého běžného účtu. Jednoho krásného dne se rozhodli, že si přestanou strhávat co jim patří. A tím mně dostali do "po splatnosti". Tedy a uměle (a možná záměrně?) ze mně udělali dlužníka. Obávám se, že nyní mají právo připravit mně o bonusy po řádném splácení úvěrů. A že mají právo zpoplatnit mi půjčky atd. A zhoršili mi asi skóring v mezibankovních registrech. Vymlouvají se na technickou chybu. Ale 4 dny ji neřeší a zajímavé, že se ta "technická chyba" vyskytla jenom u jednoho úvěru. Tedy je pravděpodobnější že jde o podvodný záměr ze strany banky. Ještě taková třešnička na dortu je, že z běžného účtu si tu sumu pojištění opravdu vzali. Ale na úhradu pojištění to nepřipsali. A označili mně jako "po splatnosti" . Otázky: 1) má smysl podat na Air Bank trestní oznámení? 2) Jak zjistím, jestli se mi zhoršil skóring, nebo že jsem v mezibankovních registrech nyní veden jako dlužník ? Děkuji
Dobrý den,
jde o technickou chybu na straně banky, nikoliv o úmysl. Správným postupem je podání reklamace bance, nikoliv trestního oznámení Policii ČR. Banka vše v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace (30 dnů) přezkoumá a vyřeší (včetně smazání statutu dlužníka). Cílem banky je spokojený splácející klient. Proto banky zamítají mnoho žádostí o půjčky (je-li pochybnost o schopnosti klienta úvěr splatit, raději peníze nepůjčí a tím klienty chrání před nepříjemnostmi).
Dobrý den, chci se zeptat. Když mám penále na zdravotní pojišťovně, vztahuje se mi na to insolvence?
Dobrý den,
ano, i penále za pozdní placení zdravotního pojištění je možné zahrnout do insolvence.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎDobrý den, jsem studentem vysoké školy a byl jsem OSVČ a měl jsem to dané jako vedlejší činnost. Začal jsem ale provozovat služby pro zahraniční firmu a stal jsem se tak identifikovanou osobou. Zjistil jsem, že mám měsíčně podávat souhrnné hlášení a daňové hlášení. Dočetl jsem se, že v mém případě podávám pouze souhrnné hlášení, jelikož v tuzemsku provozuji službu pro zahraniční organizaci. Je tomu opravdu tak nebo mi něco uniklo a musím podávat i daňové přiznání? Jak je to se sociálním a zdravotním pojištěním? Mám to opravdu podávat vše měsíčně? Můj status je nyní identifikovaná osoba a status OSVČ prostě zanikl?
Dobrý den,
nově nabytým statusem "identifikovaná osoba" Vám nezanikl status OSVČ. Nadále plníte všechny podmínky platné pro OSVČ a navíc Vám přibyly i povinnosti spojené s identifikovanou osobou. Souhrnné hlášení a daňové přiznání podáváte jen za měsíce, ve kterých jste splnil podmínky pro jejich podání. Doporučuji případně vše konzultovat s daňovým poradcem.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎDobrý den, jde prosím ukončit pojistnou smlouvu (pojištění nemovitosti) elektronicky? A jak? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
některé pojišťovny elektronické/online ukončení nemovitosti umožňují, jiné nikoliv. Pojistnou smlouvu lze obecně ukončit k datu výročí smlouvy či při mimořádné události (např. prodej nemovitosti).
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎJe pojištění, které kryje případy všech nahodilých pojistných rizik a škod, které by se klientovi mohly přihodit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMJe poměr, ve kterém se pojistné rozděluje mezi zvolené investiční fondy. Alokační poměr pojistného si určuje sám klient (pojistník), který je pojištěný a ten je také oprávněný v průběhu plateb pojistného a trvání smlouvy alokační poměr měnit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMje soubor služeb, který poskytuje pojišťovna, nebo jí najatá společnost pro klienty (pojistníky). Může být poskytován bezplatně (je v ceně pojistky), nebo bývá připlácen klientem.
Jedná se například o radu klientovi po telefonu jak postupovat při hlášení dopravní nehody, pomoc při zajištění autorizovaného servisu, zajištění služby náhradního vozidla, a pod.
Je služba klientovi v případě pojistné události hrazena pojišťovnou. Výše asistenčních služeb je závislá na zvolení limitů pojistného.
Například při povinném ručení, kdy je prostřednictvím asistenční služby klientovi hrazen odtah vozu do servisu, nebo náhradní vůz. U pojištění domácnosti například zámečník pro odemknutí zabouchnutých dveří, oprava domácích spotřebičů, a pod.
KOMENTÁŘE k článku Slevy i vyšší plnění. Pojišťovny přicházejí s výhodnějšími produkty
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.