Dobrý den, na Vašich stránkách jsem objevil článek o "phishingu". Osobně v tuto dobu řeším obdobnou situaci. Vše jsem shrnul na našich webových stránkác.h Děkuji za zveřejnění, či jakoukoliv radu. Taktéž doporučuji všem klientům Fio banky, aby se obrátili na banku s dotazem o námi popsaném riziku a žádali vyjádření banky o jejím postoji k řešení takovéto vzniklé situace. Jako precedenční případ můžete uvést naší reklamaci, která je vedena pod číslem: 810849 S pozdravem Radek Vopat
Dobrý den,
asi Vás nepotěším, ale Váš případ je skutečně unikátní a liší se velmi od standardních podvodů, za které banky ručí a klientům hradí ztrátu.
Nejčastěji se setkáváme s těmito typy podvodů:
1) neoprávněné výběry z bankomatů - na bankomatu banky je pachatelem nainstalována čtečka karet (která kartu zkopíruje) a minikamera snímající zadávaný PIN - za bankomat ručí banka a dojde-li vlivem jeho užití k neoprávněnému výběru hotovosti pachatelem, je primárním poškozeným banka, která klientovi hradí ztrátu a pachatele žaluje sama banka (pachatel primárně zneužil zařízení banky, ne klienta).
Jiná situace by byla, kdyby např.u Vás doma zazvonil pachatel, představil se jménem banky a chtěl po Vás odevzdat platební kartu a sdělit PIN. Tady by byl primárně zneužitým samotný klient (a ne banka) - tuto ztrátu by banka nehradila a taktéž by klientovi doporučila se obrátit na policii.
2) neoprávněné výběry pomocí internetbankingu (phising) - samotné stránky banky jsou napadené (banka za ně nese odpovědnost, a tedy je poškozená primárně banka - banka klientům hradí ztrátu a sama se obrací na policii)
Pokud Vám ale přijde email (kryjící se za vodárny, plynaře, atd.), Vy sám si nainstalujete virus do počítače a následně i do telefonu (vše nezávisle na bance), jste primárně poškozeným Vy a ne banka (a tudíž banka nemá povinnost hradit ztrátu a věc musíte řešit s policií přímo Vy osobně). Banka může být samozřejmě benevolentní a ztrátu uhradit, ale není to v tomto případě její povinnost. Je to stejný rozdíl jako v bodu jedna s platební kartou (kde je rozdíl na první pohled jasnější).
Obecně banka může ručit jen za to, co sama může ovlivnit (stav svého bankomatu či svých internetových stránek). Banka nemůže nést odpovědnost za škodu způsobenou Vaším zavirovaným počítačem a telefonem (je to bohužel to samé, jako kdyby se podvodník na ulici představil jménem banky a Vy mu uvěřil - jen je to sofistikovanější).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, hypotéční smlouva je uzavřena a platíme ji už čtvrtým rokem. Dům byl můj, ale abych dostala půjčku (jsem ročník 1958), musela jsem ho přepsat na syna. Otázka zní - lze na katastru připsat břemeno dožití na moji osobu? Děkuji a jsem s pozdravem.
Dobrý den, společnost AIRALLY, konkrétně Dan Horák, manažer, mi převedl podvodem všechny mé vklady z Komerční banky do Revolut. Karta REVOLUT VISA 4165 9827 3213 4764, platnost 05/29 č. 105. Jednak Vás prosím o zablokování jakékoliv transakce v REVOLUT a budu vám neskutečně vděčná o vrácení všech mých peněz na účet do KB. Momentálně jsem celou záležitost řešila dnes s KB a zítra jsem nucena jít na Policii. Budu Vám neskutečně vděčná, když mi vyjdete vstříc a pomůžete mi k navrácení mých peněz. Účet u KB je nyní zablokovaný, tak mi můžete zaslat peníze do České spořitelny na účet. Děkuji Vám a věřím, že mi v této záležitosti pomůžete.
Dobrý den, loni mi zemřel otec a letos v roce 2024 bylo ukončeno dědické řízení a nový vklad do katastru nemovitostí. Daňové přiznání budu posílat od ledna příštího roku. Potřebuji ale zaplatit daň za minulý rok, nevím jak. Nepřišla nám složenka. Jakým způsobem zjistím, jak daň mám zaplatit?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dlouhé roky Češi inflaci příliš nevnímali. Ceny zboží a služeb totiž rostly pozvolným tempem. Zlom nastal až v roce 2022, kdy inflace meziročně vzrostla o hrozivých 15,1 procenta, což byla nejhorší hodnota od roku 1993. Kupní síla peněz v uplynulých dvou letech klesla a domácnosti i firmy si dnes za své nákupy výrazně připlatí. Přečtěte si, co je inflace, jaké jsou její příčiny, jak se v uplynulých letech vyvíjela a co vše ovlivňuje.
Poohlížíte se po půjčce, která se dá označit jako nejvýhodnější? Pak vítejte v článku, který vám jednoduchou cestou ukáže, jak vybrat půjčku právě pro vás. Každý, kdo plánuje úvěr, samozřejmě chce jen tu nejvýhodnější půjčku. A to je správně. Vybavte se důležitými informacemi, bez nichž se výběr nejvýhodnější půjčky zkrátka nemůže obejít.
Ještě před několika lety se mluvilo o investování do nemovitostí jako o jedné z nejvýhodnějších investic vůbec. S růstem úrokových sazeb v minulých letech však zájem o investiční nemovitosti ochladl. Postupný pokles úrokových sazeb v letošním roce šel ale ruku v ruce s opětovným zvýšeným zájmem o nemovitosti ze strany investorů. Jsou tedy opravdu nemovitosti vhodnou investiční příležitostí?