Dobrý den, rád bych se Vás zeptal jak mám postupovat když bych si chtěl vzít úvěr u banky a chtěl bych si dopředu ověřit jejich smluvní podmínky? Mám totiž smutnou zkušenost, že je nechtějí poskytnout! (a to i u hypotéky, ale to odbočuji) Níže bych uvedl příklad komunikace s bankou. Vybral jsem si pro začátek Zuno jelikož má jeden z nejnižších inzerovaných úroků. Existuje nějaká banka která to poskytne? Kdo vlastně ukládá bankám, že mají poskytovat informace ke smlouvám, poku vůbec někdo? ČNB? Je možné si na to někde stěžovat/podat podnět? (ČNB, ombudsman, nějaký výbor v parlamentu/senátu, poslanci, prezident, EU, atd...?) Zde doplňuji naši e-mailovou komunikaci:
Roman: Dobrý den, zvažuji Vaši banku jako jednu z možných k vzetí si půjčky. Byl bych rád kdybyste mi zaslali návrh smluvy, abych se na to mohl předem podívat.
ZUNO: Dobrý den R, na začátek vám děkujeme za váš zájem o ZUNO. Dovolte nám reagovat na vaši zprávu. Návrh smlouvy o ÚVĚRU není možné zaslat z důvodu, jelikož každá žádost je posuzována individuálně a každá smlouva o ÚVĚRU je unikátní. Pro zjištění podrobných parametrů je potřebné, abyste měl založený bezplatný ZUNO ÚČET a následně jste požádal o ÚVĚR. V případě schválení je okamžitě k dispozici smlouva o ÚVĚRU. V případě, že máte zájem o náhled rámcové smlouvy o poskytování produktů a služeb, vzor naleznete zde: https://www.zuno.cz/global/documents/zuno-smlouva-vzor.pdf
Roman: Dobrý den, zaslaný odkaz mi je k ničemu, zajímá mne smlouva k úvěru, nemám zájem o podrobně vyplněnou smlouvu, jedná se mi jen o nevyplněný vzor/ formulář, pokud to je problém, bohužel si budu hledat jinou banku, tak se nevykrucujte, zřejmě jste netransparentní průměr který českému bankovnímu trhu převládá.... Nevím proč mi tykáte a ani se nepodepíšete jménem a schováváte se za nějaký tým....
ZUNO: Dobrý den, dovolte nám reagovat na Vaši zprávu. Mrzí nás vyjádření Vaší nespokojenosti s nastaveným procesem v ZUNO bance. Pro bližší informace o smlouvě o úvěru, je třeba být klientem ZUNO banky, čili právě proto je potřeba si předem založit běžný ÚČET v ZUNO. Takový proces je nastaven iz důvodu Vaší bezpečnosti v případě zneužití Vašich údajům třetí stranou. Tento proces je prevence proti úvěrovým podvodům. Děkujeme Vám za důvěru a projevený zájem o naši banku.
Dobrý den,
ZUNO stejně jako Air-Bank a Equa Bank je dobrá volba pro spotřebitelský úvěr (nulové poplatky, nejnižší úrok kol 10%) i pro vedení běžného účtu (vše mio výběrů z bankomatů bez poplatků, podmínku aktivního užívání účtu má jen Equa Bank, jinak bez podmínek), čemuž se nevyhnete, neboť tyto banky půjčují pouze těm, kteří u nich mají běžný účet (který je ale bezplatný).
Kompletní smluvní dokumentace poskytována poskytovatelem úvěru před podpisem smlouvy by měla být naprostou samozřejmostí, neboť odpovědný člověk nemůže podepsat něco, co předem nečetl - všechny tři zmíněné banky (stejně jako všechny ostatní banky v ČR) smlouvy klientům poskytují předem k prostudování. Dnes smlouvy předem neposkytují pouze vybraní nebankovní poskytovatelé úvěrů, což je znakem nesolidnosti (a snahou skrýt nevýhodné podmínky) a důrazně nedoporučuji s těmi entitami uzavírat jakékoliv smluvní vztahy.
Rámcová smlouva, kterou Vám zaslalo ZUNO, je dnes standardem moderního bankovnictví a obecně i většiny jiných smluvních vztahů. Máte na výběr dvě možnosti: buď s bankou budete sepisovat několikastránkové smlouvy pro každý produkt (účet, karta, internetbanking, úvěr, atd.) nebo na počátku sepíšete hrubě všeobjímající rámcovou smlouvu a poté pro každý čerpaný produkt jen jednoduchý jedno-dvoustránkový dodatek upřesňující detaily konkrétního produktu (toto je obecně elegantnější a pro banku i klienta pohodlnější způsob).
Mám-li hodnotit Vaší emailovou komunikaci se ZUNO:
Sečteno podtrženo, na této komunikaci zkrátka nevidím žádný nedostatek (naopak oproti jiným bankám je zde daleko větší vstřícnost). ČNB vykonává dohled nad bankami a je správným místem pro podání stížnosti, ale tady si není na co stěžovat. Pokud se Vám ZUNO nezamlouvá, zkuste Air-Bank či Equa Bank, ale přístup těchto dvou bank bude velmi podobný. Lepší a transparentnější nabídku na trhu nenajdete.
Pokud si potrpíte na formálnější přístup, formálnější titulování, spousty lejster a dokumentů, komunikaci pouze s jedním zaměstnancem, atd., zkuste nějakou tradičnější a větší banku...ale připravte se na úrok 15-20%, poplatky za sjednání a vedení úvěru, atd. Každá legrace něco stojí.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, požádal jsem o insolvenci a v době kdy mi byla schvalována, tak jsem platil kartou přes internet cca 8 000 Kč po vice částkách. Zůstalo mi tam cca 30 korun. Par dní potom se kouknu a účet byl v minusu 3 tisíce. Den po té už byl zase v plusu a ted ho mám minus 8 tisíc a takhle to mam už měsíc. Když jsem šel do banky, tak mi řekli, že do toho nevidí, když mám insolvenci. U banky jsem nikdy neměl dluh, jenom u nebankovních půjček. Tak mi to nejde do hlavy, ještě když nemám povolený žádný limit a nikdy mě to nepustilo ani o 1 korunu míň. Bylo to nejspíš těmi platbami, jak jsem dával víc v jeden den, ale já ty peníze tam měl zaplatil a byl v plusu tak nechápu těch 8k, co jsem mínus. Diky hezky den.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, před měsícem jsem si u České spořitelny dal sloučení půjček z Air Bank. Vše proběhlo v pořádku a po té se čekalo, než Air Bank povolí předat ty půjčky do jejich banky. A zadal jsem si půjčku. To jsme s bankéřem prošli a schváleno bylo předběžně 250 tisíc. Tak jsem řekl, že to využiji a dnes jsem přišel po měsíci do banky a jenom počítač řekl, že tu půjčku nemohu dostat, protože od sloučení půjčky je to brzo a mám čekat další měsíc až dva. Mohl bych se zeptat, je nějaká možnost jak toto urychlit a jaký je důvod, že nějaký počítač to zamítne z tohoto důvodu? Děkuji moc za odpověď, Hezký den.
Dobrý den, jsem v začátku ins. řízení, t.j po rozhodnutí o úpadku. Zajímá mne, jak je to se splacením 60% pohledávek do 36 měsíců. Musí těch 60% být zaplaceno striktně do 36 měsíců? Například bych 60% zaplatil za 38 měsíců, co by se pak dál dělo? Musel bych splácet do 5 let?
Pokračování dotazu č. 23426: Dobrý den, děkuji za zprávu. Já si mohu vybrat mezi tím, zda mi práci ve svátek proplatí nebo si vezmu náhradní volno. Takže si mohu vybrat radši náhradní volno, i když to bude znamenat, že tím pádem mi práce ve svátek nebude zaplacena a v konečném důsledku o tyto peníze přijdou věřitelé? Jim by vyplacené peníze šly ve splátce, pokud se proplatí práce ve svátek. Když si vezmu radši náhradní volno, tak je o tyto peníze vlastně připravím.
Dobrý den, mám penzijní připojištění (transformované fondy), chtěl bych přejít na DPS. Letos mi bude 60 let. Platí pro mě po převodu, že musím mít DPS minimálně 10 let, nebo ho mohu ukončit dříve? Pokud dříve, budu nějak krácen/penalizován? Předem Vám děkuji. Pěkný den
Dobrý den, prosím, když jsem v oddlužení a pracoval jsem 1 den ve státní svátek, mohu si za to ten 1 den vzít v práci náhradní volno v jiný den? (to znamená, že mi nebude práce ve svátek proplacena a vezmu si za to volno v 1 pracovní den). Anebo je moji povinností v oddlužení nechat si ten svátek proplatit, aby to mohlo jít na splátky věřitelům? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Co byste řekli na to, mít veškeré věrnostní karty do svých oblíbených obchodů na jednom místě v praktické aplikaci? Pokud vám to zní dobře, pak by vaší pozornosti neměla uniknout aplikace Portmonka, která je spojená s řadou praktických funkcí. Co to Portmonka je a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody?
K dnešnímu dni zaznamenáváme průměrnou nabídkovou sazbu hypoték na českém trhu na úrovni 5,26 %. Na začátku dubna byla dokonce o 0,09 p. b. níže.