Co znamená přihlášení pohledávky do dědického řízení a jak souvisí s nevyplacením pojistného plnění?

REKLAMA
Životní pojištění od expertů
2.7.2015 Pojištění

Dobrý den. Zemřela mi manželka a zůstal po ní dluh na základě spotřebitelského úvěru. Byl pojištěn pro případ úmrtí, přičemž. já jsem nebyl obmyšlenou osobou, tudíž se mnou pojišťovna nemůže komunikovat ohledně šetření o pojistné události. Vím pouze to, že šetření bylo skončeno a zároveň se instituce u které je dluh, přihlásila do dědického řízení a žádá, aby byla pohledávka zařazena do pasiv dědictví. Nevíte jaké jsou obecné postupy resp. znamená přihlášení pohledávky zároveň i to, že nárok na pojistné plnění nevznikl nebo to z toho nelze vyvozovat? Vím, že mi tuto informaci sdělí notář, ale trvá to už dlouhou dobu a já bych tu informaci potřeboval vědět co nejrychleji.

Dobrý den,

jako obmyšlená osoba se v pojištění úvěrů běžně uvádí banka, vůči které má klient dluh - to je v pořádku. Co v pořádku není je situace, kdy Vy coby vdovec se nedostane k informacím o probíhajícím či skončeném šetření pojistné událost Vaší manželky. Toto je bohužel mezera v zákoně (pojišťovna Vám informaci nemůže poskytnout, ale Vy ji potřebujete znát) a možná by stálo za to se obrátit na ombudsmana či finančního arbitra (oba případy jsou samozřejmě během na dlouhou trať a spíš než Vám nyní mohou pomoci někomu jinému v budoucnu). 

Přihláška pohledávky do pasiv dědictví může mít dva důvody: 1) ještě neukončené šetření pojistné události, kdy se banka pro jistotu kryje (pokud by pojistné plnění vyplaceno nebylo) 2) zamítnutí pojistného plnění či nedostatečné pojistné plnění/krácení výplaty. Bohužel, asi jediný, kdo Vám bude schopen podat přesnou informaci, bude notář (což opět bohužel nebude hned).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena