Dobrý den pane Jermář, přečetla jsem si vaši odpověď na dotaz stornování z databáze dlužníku, kde pán žádá o hypotéku a finanční poradce mu sdělil, že lze požádat o výmaz. A informujete ho, že nemá v žádném případě spolupracovat s finančními poradci. Nepřipadá vám vaše osočování neetické a neseriózní, jak můžete všechny poradce házet do jednoho pytle. Mezi poradci, tak jako mezi zaměstnanci bank i bankami i věřiteli jsou špatní i dobří pracovníci i poskytovatelé. Jak může klient, který pracuje úplně v jiném oboru a o finančních produktech nemá vůbec žádný přehled spoléhat na banku. Kolik je u nás bank a jiných poskytovatelů hypoték, 30-40 nebo i více? Někde jsem četla, že malých zprostředkovatelů půjček je u nás, myslím, několik desítek tisíc, hrozné. Dobře víte, že každá banka má jiné úroky, jiné poplatky, jiné pojištění atd. a jejich zaměstnanci jsou také odměňování od výše uzavření smluv a všichni budou tvrdit, že ta jejich hypotéka je ta nejlepší, jsou k tomu tlačeni. Copak vy si dokážete například sám postavit dům, sám opravit auto, ušit šaty atd. ne, každý rozumí tomu svému a je jen otázkou zákonu a jejich uplatňování v praxi, jaké podmínky se na trhu vytvoří . V dnešní době finanční poradce, který pracuje pro makléřskou firmu, může klientovi udělat modelový příklad a analýzu od více bank které nabízí hypotéku, ale pracovník banky pracuje jen pro danou banku. ČNB dělá dohled nad finančními poradci, nevím komu patří tento portál, jestli ČNB a vy jste jejich zaměstnanec, tak je to smutné, že chováte tak neeticky, jaký je pak rozdíl mezi těmi špatnými finančními poradci a vámi. Každý hájíte jen své zájmy a klient jde bokem. Pracovala jsem v tomto oboru 10 let a možná se vrátím, mám dost zkušenosti. Není to jen otázka poradců, ale hlavně dodržování etiky, morálky, neupřednostňování zisku za každou cenu a zisk mají hlavně poskytovatele finanční produktu, ne zprostředkovatele. Když jsem začínala, tak jsme byli vychováváni k etice a nedej Bože, když bychom zrušili klientovi nějakou smlouvu třeba v pojištění, většina starých smluv byla dobrá, sice na malé částky, ale s vysokými úroky a garanci, dnes je to každému jedno, hlavně, že je zisk. Tlačí se na zaměstnance, na poradce, na klienty, opravdu jste přesvědčen, že za to mohou jen poradci? V takovém prostředí, kde se vytváří dobré podmínky pro lichvu, kde se nedodržují zákony, mimochodem, není to tak dávno, co jsem četla, že při kontrole 10 bank měli jen dvě správně RPSN, ostatní to měli v neprospěch klienta. Tady v těchto podmínkách bují nekalé praktiky, přibývá věřitelů, zprostředkovatelů, vymahačů, lichvářů, rozhodců, exekucí a v neposlední řadě právníku kteří si z práva udělali byznys. Jsem zvědavá, kdo bude za 10-20 let živit tento stát a vytvářet hodnoty, státní úředníci určitě také ne. Ale přesto se najdou slušní a poctiví lidé, tak je neházejte do jednoho pytle.
Dobrý den,
dobrý finanční poradce je něco jako dobrý osobní kouč - vysokoškolsky vzdělaný člověk v oboru, který celý život pracoval ve firemních financích pro nadnárodní firmy, procestoval svět, vychoval děti a na stará kolena chce (za úplatu) předávat své zkušenosti jiným. Takového poradce jsem ještě nepotkal. Zato dennodenně vídám spousta jinak na trhu práce neuplatnitelných lidí, kteří hučí lidem do hlavy nesmysly a místo přímé úplaty s předem danou hodinovou sazbu za konzultaci jsou placeni provizně od bank a pojišťoven podle toho, co komu prodají. Toto není dobré finanční poradenství.
Ohledně Vaší námitky neznalosti oboru nesouhlasím:
1) půjčky - právě proto tu máme RPSN, aby půjčka byla snadno porovnatelná (pokud někdo uvádí chybnou RPSN, má to řešit ČNB - a především, lidé si nemají půjčovat u neznámých garážových firem, jejichž reklamu viděli na černém výlepu pouličního osvětlení)
2) oprava auta, stavba domu, atd. - ale tady si přece taky nenajímáme poradce, který nám doporučí konkrétní autoservis nebo konkrétní stavební firmu. Je třeba více osobní odpovědnosti - podívat se na dvě tři nabídky, poptat se známých na zkušenosti, kde výměnou oleje se skutečně rozumí výměna oleje a ne jen dolití jednoho litru a propláchnutí filtru, atd.
3) dospělý svéprávný člověk (který má mimochodem volební právo, kterým zásadně ovlivňuje chod celé společnosti) by měl být schopen porovnání ve style "hypotéka 1 s úrokem 2% a poplatkem 200 Kč měsíčně je méně výhodná než hypotéka 2 s úrokem 2,01% a poplatkem 0 Kč měsíčně". Valná většina lidí by tohoto porovnání schopna byla, kdyby jim tzv. finanční poradci nehučeli do hlavy nesmysly o zázračných nabídkách.
Tedy ano, souhlasím, že nelze strkat všechny do jednoho pytle, a tedy že i na trhu finančního poradenství je teoreticky nenulová pravděpodobnost výskytu dobrého poradce. Stejně tak je tomu u podomního prodeje, Amway, pojišťovacích makléřů, atd. Ale protože na jednoho dobrého poradce/prodejce připadají desetitisíce těch špatných, je pro lidi přínosnější a mnohem bezpečnější strčit všechny do jednoho pytle a všem se vyhnout obloukem.
Více info o finančním poradenství nabízím v tomto 3 roky starém článku - Finanční poradenství po česku.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, před měsícem jsem si u České spořitelny dal sloučení půjček z Air Bank. Vše proběhlo v pořádku a po té se čekalo, než Air Bank povolí předat ty půjčky do jejich banky. A zadal jsem si půjčku. To jsme s bankéřem prošli a schváleno bylo předběžně 250 tisíc. Tak jsem řekl, že to využiji a dnes jsem přišel po měsíci do banky a jenom počítač řekl, že tu půjčku nemohu dostat, protože od sloučení půjčky je to brzo a mám čekat další měsíc až dva. Mohl bych se zeptat, je nějaká možnost jak toto urychlit a jaký je důvod, že nějaký počítač to zamítne z tohoto důvodu? Děkuji moc za odpověď, Hezký den.
Dobrý den, jsem v začátku ins. řízení, t.j po rozhodnutí o úpadku. Zajímá mne, jak je to se splacením 60% pohledávek do 36 měsíců. Musí těch 60% být zaplaceno striktně do 36 měsíců? Například bych 60% zaplatil za 38 měsíců, co by se pak dál dělo? Musel bych splácet do 5 let?
Pokračování dotazu č. 23426: Dobrý den, děkuji za zprávu. Já si mohu vybrat mezi tím, zda mi práci ve svátek proplatí nebo si vezmu náhradní volno. Takže si mohu vybrat radši náhradní volno, i když to bude znamenat, že tím pádem mi práce ve svátek nebude zaplacena a v konečném důsledku o tyto peníze přijdou věřitelé? Jim by vyplacené peníze šly ve splátce, pokud se proplatí práce ve svátek. Když si vezmu radši náhradní volno, tak je o tyto peníze vlastně připravím.
Dobrý den, mám penzijní připojištění (transformované fondy), chtěl bych přejít na DPS. Letos mi bude 60 let. Platí pro mě po převodu, že musím mít DPS minimálně 10 let, nebo ho mohu ukončit dříve? Pokud dříve, budu nějak krácen/penalizován? Předem Vám děkuji. Pěkný den
Dobrý den, prosím, když jsem v oddlužení a pracoval jsem 1 den ve státní svátek, mohu si za to ten 1 den vzít v práci náhradní volno v jiný den? (to znamená, že mi nebude práce ve svátek proplacena a vezmu si za to volno v 1 pracovní den). Anebo je moji povinností v oddlužení nechat si ten svátek proplatit, aby to mohlo jít na splátky věřitelům? Děkuji
Dobrý den, podepsala jsem dvakrát růžový papír. Pracovala jsem ve společnosti A do 14. února a růžový papír jsem podepsala v lednu. Pak 20. Února jsem nastoupila do společnosti B a podepsala jsem 28.02 . A v společnosti B již nepracuji. Jak tento problém vyřešit? Mám to oznámit společnosti B? Budu muset zaplatit pokutu? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Co byste řekli na to, mít veškeré věrnostní karty do svých oblíbených obchodů na jednom místě v praktické aplikaci? Pokud vám to zní dobře, pak by vaší pozornosti neměla uniknout aplikace Portmonka, která je spojená s řadou praktických funkcí. Co to Portmonka je a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody?
K dnešnímu dni zaznamenáváme průměrnou nabídkovou sazbu hypoték na českém trhu na úrovni 5,26 %. Na začátku dubna byla dokonce o 0,09 p. b. níže.