reakce na odpoved: jednalo se banku v dansku - nordea. Ve formulari jsem musel souhlasit, ze akceptuji pripadne poplakty spojene s prevodem. Kolik ale to bude bylo ve vseobecnych podminkach jen napsano, ze to zalezi od te ktere banky. Ja ale predem nevedel, ze nordea nema primo kontakt na equa a ze si bude vybirat zrovna csob. Jednalo sa o zhruba 450 000kc, takze strata na konverzi cinila cca 10 000kc. CSOB se taky ohradila ze neudelala nic spatne. Ja se potom ptam, proc se vyplnujou kontaktni udaje v pripade dotazu (takhle nejak se to policko ve formulari jmenuje), kdyz neni v nikoho zajmu se dopatrat ocividneho preklepu. Dle meho je to minialne neeticky ze strany CSOB, ze sa v podstate nic si nauctovala 1000kc plus profit z konverze. A pritom jsem se je o nic nezadal. Nenaplnuje tohle skutkovou podstatu neopravneneho obohacovani?
Dobrý den,
bohužel se asi jedná o nepříjemnou evropskou výjimku (Nordea), neboť většina bank by měla mít přímé spojení (a tzv. SEPA platby - v EUR, tedy bohužel ne v DKK - by měly svižně fungovat bez prostředníků a prodlení).
ČSOB skutečně pravděpodobně nepochybila (a to ani morálně) - pouze můžeme spekulovat, že nebyla ochotna udělat "něco navíc" při dodatečně Vámi podaném podnětu. V bance platby zpracovává systém a lidská síla problém řeší pouze např. v případě, kdy systém odhalí překlep ve jménu o jeden-dva znaky. Tedy pokud jste spletl kolonky a do kolonky jméno dal název banky, systém to mohl nevyhodnotit jako překlep a platbu automaticky stornoval jako omyl (a lidská síla se tedy nemusela nutně dostat vůbec ke slovu).
Poplatek: 1 000 Kč za zprostředkování platby mi přijde příliš, naprosto souhlasím (proto také jinak propagujeme hlavně bezpoplatkové banky jako Equa, Fio, atd.). Ale banka úkon provedla - platbu přijala a místo poslání dopředu ji vrátila. Tedy úkon tam byl a má-li ho banka zpoplatněn, poplatek ji náleží.
Konverze: to máte tak - kdybyste peníze odesílal z Nordea přímo v CZK, došlo by ke konverzi už v Nordea a na rozdílu při vrácené platbě by profitovala Nordea. Toto ČSOB ovlivnit nemohla.
O bezdůvodném obohacení asi nemůže být řeč - otázkou je samotná míra jakéhosi pochybení už na straně Nordea, která Vám dovolila do kolonky "jméno" vepsat nesmysl (i když Norská banka těžko může mít system check na jména všech světových bank). Na druhou stranu jste ale pochybil přímo Vy a navíc jste souhlasil dobrovolně s podmínky Nordea (se kterými bych já osobně nesouhlasil). Samozřejmě, že pokud by banka chtěl být extra proklientská a vyjít Vám vstříc, nabídla by třeba řešení nebo aspoň částečnou refundaci. Jenže ČSOB to ve vztahu k Vám nemá důvod činit, protože nejste jejich klientem a Nordea bude tvrdit, že ona také nepochybila a navíc si na poplatcích ani konverzi na nic nepřišla (max. na něco málo za odchozí platbu).
Obávám se, že jakýkoliv případný podnět ČNB, coby dohledovému orgánu nad bankovním trhem, je předem odsouzen k nezdaru.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, hypotéční smlouva je uzavřena a platíme ji už čtvrtým rokem. Dům byl můj, ale abych dostala půjčku (jsem ročník 1958), musela jsem ho přepsat na syna. Otázka zní - lze na katastru připsat břemeno dožití na moji osobu? Děkuji a jsem s pozdravem.
Dobrý den, společnost AIRALLY, konkrétně Dan Horák, manažer, mi převedl podvodem všechny mé vklady z Komerční banky do Revolut. Karta REVOLUT VISA 4165 9827 3213 4764, platnost 05/29 č. 105. Jednak Vás prosím o zablokování jakékoliv transakce v REVOLUT a budu vám neskutečně vděčná o vrácení všech mých peněz na účet do KB. Momentálně jsem celou záležitost řešila dnes s KB a zítra jsem nucena jít na Policii. Budu Vám neskutečně vděčná, když mi vyjdete vstříc a pomůžete mi k navrácení mých peněz. Účet u KB je nyní zablokovaný, tak mi můžete zaslat peníze do České spořitelny na účet. Děkuji Vám a věřím, že mi v této záležitosti pomůžete.
Dobrý den, loni mi zemřel otec a letos v roce 2024 bylo ukončeno dědické řízení a nový vklad do katastru nemovitostí. Daňové přiznání budu posílat od ledna příštího roku. Potřebuji ale zaplatit daň za minulý rok, nevím jak. Nepřišla nám složenka. Jakým způsobem zjistím, jak daň mám zaplatit?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Úrokové sazby hypoték prožívají poměrně turbulentní období. Poté, co se v roce 2020 přiblížily k historickým minimům, začaly opět růst. A to k téměř rekordním výškám. V roce 2023 vyskočily skoro k 6 %. Aktuálně ale znovu klesají. Podívejte se, co vývoj úrokových sazeb hypoték ovlivnilo a jak se úroky v posledních letech měnily.
Plánujete si vzít hypotéku na bydlení, ale máte negativní záznam v registru dlužníků? V tom případě vás pravděpodobně zajímá, jak banky na záznamy v registrech nahlížejí a jestli existuje šance, že vám banka i přes negativní záznam vaši žádost schválí. Připravili jsme si pro vás přehledné shrnutí toho, jak je to s hypotékou v případě negativního záznamu v registru dlužníků.
Na nová maxima se v dubnu vyšplhala průměrná výše hypotečního úvěru. Ukazují to data České bankovní asociace z minulého týdne.