Dobrý den, I am writing about the problem with the Fio Banka my girlfriend had recently. She went to the bank office and asked a bank employee to make a transfer from her account (EUR) to another account in Thailand (THB). A week later transfer returned and 50 EUR was taken. Transfer was not done and the bank took the initial fee first and secondly this 50 EUR. Moreover 1 month ago I made the same transfer by internet from my account in Fio Banka and everything went well. Details provided to the bank employee were the same as details i used myself. I wrote a complaint to Fio Banka and I asked about the explanation. They just closed the ticket and no information were provided. I feel cheated and I don't know what should I do now. I will appreciate any advice. Poradíte?
Hello,
such a bank transfers to the countries far away are always complicated. The bank connection is not direct (Czech Republic - Thailand) but the money are going via many other countries (example: Czech banks have direct connection with Russian banks, Russian Banks with Chinese Banks and Chinese Banks with Thailand). The informatin provided for the payment request has to be 100% accurate (even one small typo can be a reason for later rejection - typically done by a bank at the end of this long chain). If the payment is rejected by Chinese bank, the message (and money) are getting back via Russian bank to the Czech Republic...and this connection is unfortunately not 100% reliable regarding the handover of rejection details.
I would say it is more about bad communication of Fio banka than a purpose or cheating. Surely they should tell you more about the details of international payments, risks and possibilities of failure (although even they maybe do not know for 100% the exact reason for this particular case). You can try to chase Fio banka for the fee return - print payment details from internetbanking from your account (where the transfer was successful) and her account - if the data are 100% identical it will be obvious that the mistake was not done by her.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, hypotéční smlouva je uzavřena a platíme ji už čtvrtým rokem. Dům byl můj, ale abych dostala půjčku (jsem ročník 1958), musela jsem ho přepsat na syna. Otázka zní - lze na katastru připsat břemeno dožití na moji osobu? Děkuji a jsem s pozdravem.
Dobrý den, společnost AIRALLY, konkrétně Dan Horák, manažer, mi převedl podvodem všechny mé vklady z Komerční banky do Revolut. Karta REVOLUT VISA 4165 9827 3213 4764, platnost 05/29 č. 105. Jednak Vás prosím o zablokování jakékoliv transakce v REVOLUT a budu vám neskutečně vděčná o vrácení všech mých peněz na účet do KB. Momentálně jsem celou záležitost řešila dnes s KB a zítra jsem nucena jít na Policii. Budu Vám neskutečně vděčná, když mi vyjdete vstříc a pomůžete mi k navrácení mých peněz. Účet u KB je nyní zablokovaný, tak mi můžete zaslat peníze do České spořitelny na účet. Děkuji Vám a věřím, že mi v této záležitosti pomůžete.
Dobrý den, loni mi zemřel otec a letos v roce 2024 bylo ukončeno dědické řízení a nový vklad do katastru nemovitostí. Daňové přiznání budu posílat od ledna příštího roku. Potřebuji ale zaplatit daň za minulý rok, nevím jak. Nepřišla nám složenka. Jakým způsobem zjistím, jak daň mám zaplatit?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dlouhé roky Češi inflaci příliš nevnímali. Ceny zboží a služeb totiž rostly pozvolným tempem. Zlom nastal až v roce 2022, kdy inflace meziročně vzrostla o hrozivých 15,1 procenta, což byla nejhorší hodnota od roku 1993. Kupní síla peněz v uplynulých dvou letech klesla a domácnosti i firmy si dnes za své nákupy výrazně připlatí. Přečtěte si, co je inflace, jaké jsou její příčiny, jak se v uplynulých letech vyvíjela a co vše ovlivňuje.
Poohlížíte se po půjčce, která se dá označit jako nejvýhodnější? Pak vítejte v článku, který vám jednoduchou cestou ukáže, jak vybrat půjčku právě pro vás. Každý, kdo plánuje úvěr, samozřejmě chce jen tu nejvýhodnější půjčku. A to je správně. Vybavte se důležitými informacemi, bez nichž se výběr nejvýhodnější půjčky zkrátka nemůže obejít.
Ještě před několika lety se mluvilo o investování do nemovitostí jako o jedné z nejvýhodnějších investic vůbec. S růstem úrokových sazeb v minulých letech však zájem o investiční nemovitosti ochladl. Postupný pokles úrokových sazeb v letošním roce šel ale ruku v ruce s opětovným zvýšeným zájmem o nemovitosti ze strany investorů. Jsou tedy opravdu nemovitosti vhodnou investiční příležitostí?