Dobrý den pane Jermáři, mám na Vás prosbu o Váš názor. Jsem v prakticky nejspíš stejné situaci jako tazatelka s dotazem č. 2742. Totiž nově přidělený finanční poradce z Modré pyramidy mě kontaktoval s tím, abychom se sešli pro aktivaci on-line náhledu mého stavebního spoření, které mám u Modré pyramidy. Až na místě jsem se postupně dozvídal, že toto obnáší založení si účtu u Komerční banky (včetně třeba toho, že bych tam měl poslat 300 Kč, ze kterých si ale 200 prý můžu po aktivaci nechat zase poslat zpět). Na výběr mi poradce dal účet aktivní a pasivní, z tohoto jsem vybral pasivní (bez platební karty), i u toho jsem se pak ale v cenících na internetu dočetl, že měsíční poplatky obnáší - konkrétně "MůjÚčet" 68 Kč/měsíc, "MojeBanka" 39 Kč/měsíc. Dočetl jsem se pak sice, že vzhledem k tomu, že mám na SS u Modré pyramidy uloženo > 100 tisíc korun, měsíční poplatek bych neplatil. Přesto ale nemám z tohoto postupu dobrý pocit. Ať už proto, že zatím nikde jinde jsem pro on-line přístup k informacím něco takového podstupovat nemusel - ale i tím, že pro mne podstatné informace mně poradce nesdělil předem, ale spíš až dodatečně, po mém doptávání. V pondělí hodlám ještě zavolat na infolinky KB a Modré pyramidy, co mi k tomuto řeknou tam; nicméně pokud byste mi k tomu dal nějaké doporučení Vaše, určitě to uvítám. Zmíněné tazatelce jste doporučil, aby žádost ihned zrušila - na druhou stranu si říkám, jestli s tím nemám zbytečné obavy (když jsem zvolil tu pasivní variantu) - a taky jestli bych toto v budoucnu nemusel absolvovat tak jako tak. Navíc už jsem při té schůzce s poradcem (12. května) popodepisoval lejstra včetně žádosti o tedy "zřízení a vedení účtu" (balíček MůjÚčet, služba MojeBanka) a nevím, jestli to vůbec ještě stornovat můžu (chodit v těchto věcech příliš neumím). Prý bychom se ale měli sejít ještě jednou, abych (po dodání následných tiskovin od KB) ještě nějaké své podpisy doplnil - tak že bych ještě měl možnost z tohoto vycouvat? Ale nehrozily by mi v takovém případně třeba nějaké penále? Předem Vám moc děkuji za odpověď.
Dobrý den,
Váš instinkt je správný - toto je obyčejná lumpárna Vašeho poradce v Modré pyramidě. Váš poradce je placen provizně podle toho, kolik produktů Vám prodá - proto se Vám snaží natlačit běžný účet a internetbanking. Na celé věci vidím tři momenty, které se mi nelíbí:
1) není řečena celá pravda předem (někdo si Vás pozve za účelem něčeho, ale nakonec z toho vypadne něco jiného)
2) i když třeba teď možná nic platit nebude (splněním úložky nad 100 000 Kč), jednou stavební spoření skončí (nebo se změní podmínky pro odpuštění poplatku) a Vy náhle platit začnete (bez upozornění...a kdo si to má hlídat, za x let)
3) proč byste zde měl mít běžný účet, který vůbec nepotřebujete? (patrně ho máte u jiné banky a u Modré pyramidy jen spoříte)
Já osobně bych všechny produkty odmítl (můžete tak učinit bez jakékoliv sankce - nárok je zrušit máte kdykoliv bezplatně) a nadále se odmítl s panem poradcem scházet (nemůžete důvěřovat někomu, kdo na Vás zkouší takovéto triky). Vůbec nejlepší je si všechny své záležitosti řešit osobně a poradcům se obecně vyhýbat.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, chci se zeptat, jsem rok po insolvenci. Bylo mi sděleno, že by šlo úvěr získat 3 roky po doplacené insolvenci. Že se po 3 letech smaže Solus. Mate nějaké info? A když projde nový insolvenční zákon, že je prý možné úvěr po insolvenci po 3 letech? Děkuji za odpověď..
Dobrý den, z předchozích odpovědí vyplývá, že při nepředložení daňového domicilu na Slovensku VÚB sama odvede srážkovou daň z úroků a v ČR není nutné nic dále řešit. Nicméně sama banka naopak tvrdí, že až předložením daňového domicilu se zabrání dvojímu zdanění. Prosím tedy o sdělení, z jakého ustanovení ZDP (event. smlouvy 100/2003 Sb. m. s.) plyne, že při nepředložení domicilu příjem z úroků plynoucí ze zahraničí nepodléhá zdanění v ČR včetně všech dalších povinností (daň. přiznání atd.). Děkuji.
Dobrý den, nějaký čas jsem žila v Německu. Nabrala jsem si nějaké spotřební zboží od Otto na splátky. Ty jsem platila do té doby, než jsem se musela vrátit zpátky do Čech. Přišel covid a já přišla o práci i tady, takže jsem dluh v Německu už nesplácela. Po roce jsem se ozvala Otto sama s tím, že by chtěla dluh vyplatit. Řekli mi, že pohledávka byla předána inkasní firmě a s tou jsem se domluvila na splátkách. Ty jsem platila, pak jsem šla do insolvence a zahrnula jsem do dluhů i tu pohledávku z Německa. Informovala jsem je já i krajský soud, že se mají přihlásit do insolvenčního řízení. Oni to ale neudělali a odmlčeli se. Kontaktovala jsem Německo znovu, to už jsem byla v insolvenci, s dotazem, proč se neprihlásili a co se bude dít. Odvětila paní po telefonu, že k dluhu který je připnutý dopis z českého soudu a že víc neví, že se mi ozvou. Už je to rok a nic. Ráda bych začala pracovat jako pendlerka v Německu. Bojím se ale přejet hranice, že mě zavřou. Insolvenční správce mi řekl, že ten dluh z béčka nesmím během insolvence platit zvlášť, protože bych tím upřednostňovala jednu pohledávky před těmi ostatními a mohlo by se mi klidně stát, že mi insolvenci zruší. Jak to tedy řešit? Děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 23453: Dobrý den, omlouvám se, ale odpověď je velice všeobecná. Propadnutí fin. prostředků jsem v rozsudku neměl, ale člověk který mi je poslal takový trest dostal a přesto peníze nikdo neodebral. Mám na mysli státní zastupitelství apod. Stale jsou na účtu. Jak mam postupovat, aby to nebylo vnímáno jako pokus o něco. Mám obavy, ale účet v bance bych rád uzavřel. Jedná se o firemní účet. Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Půjčky pro každého jsou druhem nebankovních úvěrů dostupných i žadatelům s horší bonitou. Vyznačují se rychlým vyřízením, vysokou pravděpodobností schválení a širokou nabídkou. Nikdy byste k nim však neměli přistupovat lehkomyslně, přestože dostupnost těchto úvěru k tomu může svádět. Přinášíme vám o půjčkách pro každého vše důležité.
Hypotéka je pro velké procento Čechů jedinou cestou, jak dosáhnout na vlastní bydlení. Podle statistik z roku 2024 aktuálně splácí hypotéku každý třetí Čech a o sjednání hypotéky uvažuje zhruba dalších 13 % populace. Ideální je, pokud má žadatel o hypotéku smlouvu na dobu neurčitou. V některých případech je však možné získat hypotéku i s pracovní smlouvou na dobu určitou. Jak na hypotéku dosáhnout?
Od začátku roku 2024 mohou Češi využívat takzvaný dlouhodobý investiční produkt. Označuje se zkratkou DIP a má pomoci lidem lépe se finančně zabezpečit na dobu po odchodu do penze. Přečtěte si, jaká jsou pravidla dlouhodobého investičního produktu, kdo ho smí nabízet a do jakých nástrojů lze investovat.