Může exekutor zablokovat účet ve slovenské Fio bance? Zajímavá otázka, kterou si zde položil uživatel

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, přečetl jsem si zde několik příspěvků na téma možnosti blokace i zahraničního účtu a přiznám se, že z toho nejsem moc chytrý. Mám účet i ve slovenské Fio bance, víceméně tam mám několik stovek eur. Nejsem si vědom žádného dluhu, ale taky vím od známých, jak lehké je dostat se do exekuce na základě nějaké zapomenuté složenky a máte v důsledku několika tisícového dluhu zablokován celý majetek. Prosím tedy o jasnou odpověď - může čeký exekutor zablokovat i účet ve slovenské Fio bance nebo ne? Skutečně mě to zajímá zatím jen akademicky -ale v naší právní i společenské džungli jeden bohužel nikdy neví! Předem moc děkuji

Dobrý den,

ano, český exekutor může nechat zablokovat účet i ve slovenské Fio bance (a jiné bance na Slovensku či v jiné zemi EU - země mimo EU mohou být obtížnější, ale ani tam to není nemožné). Jde o to, že exekutor musí nejprve vypátrat, kde má dotyčný majetek/vedené účty (a pak je může nechat obstavit). Při pátrání po účtu v tuzemsku musí exekutor oslovit více než 30 bank (v budoucnu mu práci ulehčí centrální registr účtů). A teď si představte, že by měl exekutor obeslat všechny banky v celé EU. 

Bude-li exekuce vedena na malou částku a průměrného občana, asi nebude exekutor dotazovat příliš zahraničí. U vyšších částek či lidí, u nichž je větší pravděpodobnost, že systematicky skrývají majetek v zahraničí, by exekutor oslovil i zahraniční banky.  

Do exekuce se nelze dostat "jen tak". I na zapomenutou složenku musí nejprve přijít upomínka. Problém obvykle nastává tehdy, když se dlužník zdržuje mimo své trvalé bydliště a nepřebírá poštu.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena