Jaké změny přináší exekuce na účet v cizině po 1.4.2017? Změní se moje ochrana před exekutory v EU?

REKLAMA
Běžný účet

Pokračování dotazu č. 3451: Insolvence není možná díky výši závazků, na tak vysoký příjem fakt nedosáhnu, bohužel. Nicméně nyní už dluhy pár let negeneruji, jen chci normálně žít. Chápu, že odklánění peněz není zrovna morální, avšak někdy není zbytí... Prosím o upřesnění toho, co se konkrétně změní v nejbližší době (po 1.4.2017?) z pohledu exekuce na účet v cizině. Napadají mě dvě věci, a sice že exekutor bude automaticky "vidět" na mé účty v EU (horší varianta), nebo nebude muset řešit podání exekučního návrhu ve druhé zemi (pokud se o mém účtu nedoví, lze být relativně v klidu), případně něco jiného.... Děkuji

Dobrý den,

v současné chvíli je pro schválení osobního bankrotu nutné prokázat schopnost splatit během 5 let aspoň 30% dluhů. Avšak nyní se v Parlamentu projednává novela insolvenčního zákona, která by podmínku "min. 30%" zrušila. Orientačně, z průměrného platu lze při utažení opasku splácet měsíčně 10 000 Kč, tedy za 5 let lze umazat 600 000 Kč dluhu, což by v rámci osobního bankrotu stačilo na celkové dluhy ve výši 2 mil. Kč. Máte-li vyšší dluhy či nižší příjem, zkuste vyčkat na novelu insolvenčního zákona.

Myslete na svou budoucnost. Jednou se budete chtít oženit (exekuce by postihla i Vaši manželku) a vychovávat děti. S přibývajícími roky bude ubývat sil a jednou Vás čeká penze. Skutečně není rozumným řešením po celý život prchat před exekutorem. 

Na Váš dotaz ohledně "viditelnosti" účtů není jednoduchá odpověď, neboť každá země má trochu jiné podmínky. Vezměme jako příklad ČR: do 31/12/2017 musí exekutor s dotazem obeslat všechny banky, záložny, atd. (přes 40 institucí). Od 1/1/2018 mu stejnou informaci poskytne obratem nově budovaný centrální registr účtů. V každé zemi jsou dnes tyto podmínky rozdílné a rozdílný bude i jejich vývoj v budoucnu. Ale obecně jsou dnes trendem digitalizace a centralizace, které práci exekutora diametrálně ulehčují.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena