Bez vlastních úspor, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, rád bych si zařídil hypotéku. Problém je v tom, že nemám prakticky žádný vlastní vklad. Byt bych chtěl koupit v Praze, kde aktuálně žiji. Cenu bytu vidím max. 3.000.000,-. 10% vlastního vkladu, tj. 300.000,- bych si chtěl zařídit půjčkou a zbytek tedy hypotékou. Jsem akutálně v podnájmu, kde platím 12.000,- a tuto částku bych mnohem radši splácel za svůj byt (tj. hypotéka + splátka půjčky na vlastní vklad). Čistý měsíční příjem mám 25.000,-, splácím auto 2222,. měsíčně a bude splacené v dubnu. Poté splácím 1200,- za notebook, který bude splacený až někdy v roce 2021. Další výdaje mám pouze na stavební a penzijní spoření. Bylo by možné, za aktuální situace došáhnout na hypotéku? Děkuji

Dobrý den,

přesun z nájmu do vlastního bydlení je určitě krok správným směrem, ale bez vlastních úspor je to dnes prakticky nemožné. Přitom u hypotéky 3 mil. Kč na 30 let s úrokem 2% vychází měsíční splátka právě na 12 000 Kč (výše Vašeho současného nájmu). Dofinancování chybějících vlastních úspor ze spotřebitelského úvěru by bylo obcházení pravidel ČNB pro poskytování hypoték, což si žádná banka nemůže dovolit. Navíc bychom se pravděpodobně s novou půjčkou ve výši 300 000 Kč a Vašimi současnými splátkami za auto a notebook nevešli  do Vašeho čistého měsíčního příjmu. Hypotéka 2,7 mil. Kč na 30 let vychází na zhruba 10 000 Kč měsíčně, 300 000 Kč na 8 let dalších 4 000 Kč, současné splátky 3 500 Kč - to by Vám měsíčně na živobytí zůstalo pouze 7 500 Kč. Přitom jen za energie, vodu a příspěvky do fondu oprav vydáte měsíčně přinejlepším 2 500 Kč. 

Doporučuji se co nejdříve zbavit spotřebitelských úvěrů (notebook doplatit mimořádnými splátkami) a dále si již nikdy žádné půjčky nesjednávat. Naopak penzijní připojištění i stavební spoření určitě smysl mají - přestat platit můžete bez sankce kdykoliv (pokud by Vám to v budoucnu některý měsíc se splátkou hypotéky nevyšlo). 90% hypotéky mají přirážku k úroku průměrně 50% (na rozdíl od 80% hypoték platíte úrok 3% místo 2%), tedy by bylo optimální našetřit 600 000 Kč (ale lepší asi vyšší úrok za cenu rychlejšího se zbavení nájmu). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena