Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #12911, Česká spořitelna koupila WSPK

Česká spořitelna koupila WSPK, Banka

REKLAMA
Běžný účet
10.2.2021 Banka

Dobrý den, chtěl bych požádat o radu, která souvisí s prodejem mé banky. V podstatě celý život mám své finance svěřené lokální bance Waldviertel Sparkasse, kterou však od Nového roku pohltila Česká spořitelna. U banky mám aktuálně produkt běžného účtu (bez poplatků), hypoteční úvěr (zbývá asi 300 tis.), spořící účet a pár drobných produktů (vkladní knížky dětí apod.). Nyní přišel od České spořitelny dopis, ve kterém vyzývají ke změně VOP: 

"Na konec čl. 1.2 VOP se doplňuje věta: "Pokud banka změní obchodní název služby, formuláře, provoz obchodních míst, čísla účtů nebo provede jiné změny, které nemají vliv na vzájemná práva a povinnosti banky a klienta, nejedná se o změnu smlouvy nebo obchodních podmínek." Do části 11 VOP se doplňuje nový čl. 11.6 tohoto znění: Smlouvy o účtu nebo platebních službách může banka změnit stejným postupem jako tyto VOP (viz. článek 1.2)". 

Mohu na tuto změnu přistoupit bez obav? Byl bych nerad, pokud by byly změněny podmínky, zavedeny nesmyslné poplatky apod. Bohužel mám zkušenost (účet neziskové organizace, ve které působím), že u České spořitelny slíbená neplatí a poplatky naskakují i při několikerém slíbení, že tomu tak nebude. Pokud změnu odmítnu, mohu se všemi produkty bezplatně (snad) od ČS odejít. V současné situaci je to zřejmě preferovaná varianta, ale rád si nechám poradit. Co se týče alternativní banky, tak zdaleka nejsem rozhodnut. Moje požadavky jsou takové, že bych měl rád veškeré produkty u jedné banky. Běžný účet bez poplatků s možností vyřešit většinu záležitostí elektronicky (ale fyzická pobočka rozhodně není na škodu.), platby kartou a výběry bez poplatků, rozumná hypotéka, eventuálně možnost spoření. Spotřebitelské úvěry nepotřebuji. Aktuálně je favoritem UniCredit Bank, ale jsem otevřený lecčemu. Děkuji

Dobrý den,

tohoto ani jakýchkoliv jiných ustanovení bych se vůbec neobával, nejedná se o nic špatného (je to pouze formalita). Přechodem k ČS si polepšíte, budete mít k dispozici mnohem širší pobočkovou síť a modernější technologie (např. internetbanking George, okamžité platby nebo Bankovní IDentitu). Podmínky vašich současných produktů (úroky, poplatky) zůstávají zachovány. Pokud by v budoucnu došlo ke změně (časem se budou podmínky produktů WSPK určitě unifikovat s produkty ČS) a Vám se tato změna nelíbila, budete moci změnit banku zcela bez sankcí. Poplatků se netřeba obávat, ČS nabízí vedení účtu zdarma a bez podmínek. Pro hypotéku Vám platí stávající úrok až do konce fixace. U UniCredit byste měl po všech stránkách horší podmínky (doposud nemají okamžité platby, což jiné banky implementovaly již před 2 lety), vyšší poplatky nebo více podmínek pro bezplatné vedení účtu, méně poboček a bankomatů, atd. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena