Dobrý den, chtěl bych požádat o radu, která souvisí s prodejem mé banky. V podstatě celý život mám své finance svěřené lokální bance Waldviertel Sparkasse, kterou však od Nového roku pohltila Česká spořitelna. U banky mám aktuálně produkt běžného účtu (bez poplatků), hypoteční úvěr (zbývá asi 300 tis.), spořící účet a pár drobných produktů (vkladní knížky dětí apod.). Nyní přišel od České spořitelny dopis, ve kterém vyzývají ke změně VOP:
"Na konec čl. 1.2 VOP se doplňuje věta: "Pokud banka změní obchodní název služby, formuláře, provoz obchodních míst, čísla účtů nebo provede jiné změny, které nemají vliv na vzájemná práva a povinnosti banky a klienta, nejedná se o změnu smlouvy nebo obchodních podmínek." Do části 11 VOP se doplňuje nový čl. 11.6 tohoto znění: Smlouvy o účtu nebo platebních službách může banka změnit stejným postupem jako tyto VOP (viz. článek 1.2)".
Mohu na tuto změnu přistoupit bez obav? Byl bych nerad, pokud by byly změněny podmínky, zavedeny nesmyslné poplatky apod. Bohužel mám zkušenost (účet neziskové organizace, ve které působím), že u České spořitelny slíbená neplatí a poplatky naskakují i při několikerém slíbení, že tomu tak nebude. Pokud změnu odmítnu, mohu se všemi produkty bezplatně (snad) od ČS odejít. V současné situaci je to zřejmě preferovaná varianta, ale rád si nechám poradit. Co se týče alternativní banky, tak zdaleka nejsem rozhodnut. Moje požadavky jsou takové, že bych měl rád veškeré produkty u jedné banky. Běžný účet bez poplatků s možností vyřešit většinu záležitostí elektronicky (ale fyzická pobočka rozhodně není na škodu.), platby kartou a výběry bez poplatků, rozumná hypotéka, eventuálně možnost spoření. Spotřebitelské úvěry nepotřebuji. Aktuálně je favoritem UniCredit Bank, ale jsem otevřený lecčemu. Děkuji
Dobrý den,
tohoto ani jakýchkoliv jiných ustanovení bych se vůbec neobával, nejedná se o nic špatného (je to pouze formalita). Přechodem k ČS si polepšíte, budete mít k dispozici mnohem širší pobočkovou síť a modernější technologie (např. internetbanking George, okamžité platby nebo Bankovní IDentitu). Podmínky vašich současných produktů (úroky, poplatky) zůstávají zachovány. Pokud by v budoucnu došlo ke změně (časem se budou podmínky produktů WSPK určitě unifikovat s produkty ČS) a Vám se tato změna nelíbila, budete moci změnit banku zcela bez sankcí. Poplatků se netřeba obávat, ČS nabízí vedení účtu zdarma a bez podmínek. Pro hypotéku Vám platí stávající úrok až do konce fixace. U UniCredit byste měl po všech stránkách horší podmínky (doposud nemají okamžité platby, což jiné banky implementovaly již před 2 lety), vyšší poplatky nebo více podmínek pro bezplatné vedení účtu, méně poboček a bankomatů, atd.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, loni mi zemřel otec a letos v roce 2024 bylo ukončeno dědické řízení a nový vklad do katastru nemovitostí. Daňové přiznání budu posílat od ledna příštího roku. Potřebuji ale zaplatit daň za minulý rok, nevím jak. Nepřišla nám složenka. Jakým způsobem zjistím, jak daň mám zaplatit?
Dobrý den, po prodeji nemovitosti z dědictví bych rád použil získané prostředky na obstarání bytové potřeby (rozdíl v odhadní a prodejní ceně). Konkrétně jako údržba, změna stavby. Je možné určit co všechno do tohoto spadá? Mám v plánu použít na novou vodovodní přípojku k RD případně tepelné čerpadlo/kolektory. Děkuji
Pokračování dotazu č. 23533: Dobrý den, krádež není trestním činem? Oni mi peníze ukradli, protože mi je vzali. Měli za to zaplatit pojistné a nezaplatili. Neoprávněné zničení dobrého jména není trestním činem? Udělali ze mně dlužníka. Podvod není trestním činem? No, tak to se uvidí, co je a co není trestním činem.
"Přístup "když mi banka reklamaci nevyřeší do 5 dnů, podám na ni trestní oznámení" je úplně mimo. "Úplně mimo je udělat problém klientovi a ani mu nevysvětlit co se stalo. Banka co do 5 dnů neumí opravit kritickou chybu co může klientům zničit život má buď přijít o licenci - jestli je to chyba. A jestli se ukáže, že jde o záměr - konkrétní lidi navíc musejí být stíháni.
Dobrý den, prosím mám otázku. Od června mi začnou srážky v insolvenci. Mám 2 příjmy z HPP a DPP. Z HPP mi budou strhávat sami, z DPP budu posílat pásku a řeknou mi kolik mám poslat. Tak jsem se domluvil, ale nedávno jsem zjistil, že jsem mohl požádat, aby mi strhávali pevnou částku v insolvenci. Napsal jsem dnes email ins. správci. Myslíte, že to nějak půjde nebo se mám obrátit na soud? Dávám veškeré úsilí, abych platil nejvíc % věřitelům a aby byli spokojeni. Snažím se jak to jen jde. Po pravdě brigádu jsem si našel kvůli tomu, abych splatil co nejdříve a co nejvíc. Mám dohromady 218 tisíc dluhu. Myslíte, že jde stanovit pevná částka, abych posílal třeba 9 tisíc? Protože jestli to nedělají a budou mi brát vše z brigády, brigádu bych musel nechat a potom nesplatím hodně %. Protože jezdím jako kurýr a platím si veškeré benzíny sám a i nájem, jídlo atd. Je možné požádat soud nebo správce o pevnou částku? Myslím, že 218 tisíc dluhu není hodně. Díky
Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji
Dobrý den, skončila mi fixace hypotéky. Novou fixaci jsem odmítl, abych si převedl hypotéku na jinou banku. Bohužel nová banka mi hypotéku odmítla a fixace u staré banky za pár týdnů končí. Co bych mohl v tuhle chvíli dělat, když nemohu zaplatit celý dluh? Znamená to, že mi seberou dům a já budu bydlet na ulici?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dlouhé roky Češi inflaci příliš nevnímali. Ceny zboží a služeb totiž rostly pozvolným tempem. Zlom nastal až v roce 2022, kdy inflace meziročně vzrostla o hrozivých 15,1 procenta, což byla nejhorší hodnota od roku 1993. Kupní síla peněz v uplynulých dvou letech klesla a domácnosti i firmy si dnes za své nákupy výrazně připlatí. Přečtěte si, co je inflace, jaké jsou její příčiny, jak se v uplynulých letech vyvíjela a co vše ovlivňuje.
Poohlížíte se po půjčce, která se dá označit jako nejvýhodnější? Pak vítejte v článku, který vám jednoduchou cestou ukáže, jak vybrat půjčku právě pro vás. Každý, kdo plánuje úvěr, samozřejmě chce jen tu nejvýhodnější půjčku. A to je správně. Vybavte se důležitými informacemi, bez nichž se výběr nejvýhodnější půjčky zkrátka nemůže obejít.
Ještě před několika lety se mluvilo o investování do nemovitostí jako o jedné z nejvýhodnějších investic vůbec. S růstem úrokových sazeb v minulých letech však zájem o investiční nemovitosti ochladl. Postupný pokles úrokových sazeb v letošním roce šel ale ruku v ruce s opětovným zvýšeným zájmem o nemovitosti ze strany investorů. Jsou tedy opravdu nemovitosti vhodnou investiční příležitostí?