Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #6227, Daň z příjmu a sleva na studenta

Daň z příjmu a sleva na studenta, Daně

REKLAMA
Běžný účet
16.3.2019 Daně

Dobrý den, v roce 2018 jsem byla studentem prezenčního doktorandského studia, což mám uvedeno i v potvrzení o studiu. Zároveň jsem pracovala u dvou zaměstnavatelů, nyní si zpracovávám DPFO a v potvrzení zdanitelných příjmů od jednoho zaměstnavatele za období 1-3/2018 nemám v příslušné kolonce slevu na studenta uvedenou. V potvrzení od druhého zaměstnavatele je za 4-12/2018 studium uvedeno. Mám tedy nárok na slevu za celý rok na základě potvrzení o studiu, nebo je relevantní údaj z potvrzení příjmů a mám tedy nárok jen za zbývajících 9 měsíců? Děkuji

Dobrý den,

byla-li jste studentem prezenčního doktorandského studia po celý rok 2018 a zároveň jste v roce 2018 nedosáhla věku 28 let, pak máte nárok na daňovou slevu na studenta za celý rok ve výši 4 020 Kč (pokud jste studium začala později, ukončila dříve či jste v průběhu roku dosáhla věku 28 let, máte nárok na slevu pouze za poměrnou část roku - 4 020 Kč děleno počtem měsíců, ve kterých jste splňovala obě podmínky). 

Aplikace daňové slevy u zaměstnavatele (na poplatníka, studenta, děti, invaliditu atd.) vede pouze k tomu, že je Vám sleva aplikována dříve (již v průběhu roku 2018). V opačném případě (sleva nenárokována u zaměstnavatele) Vám daňový přeplatek vrátí finanční úřad po podání daňového přiznání (duben-květen 2019). 

Studenti často pracují souběžně na menší úvazky u více zaměstnavatelů. Tzv. růžovku (uplatnění slevy na poplatníka) ale mohou podepsat jen u jednoho zaměstnavatele. U ostatních zaměstnavatelů tak platí vyšší zálohy na daně, které jim ale finanční úřad vrátí po podání daňového přiznání (nevyčerpají-li celou daňovou slevu u prvního zaměstnavatele, což se u studentů obvykle neděje). Velmi častou chybou studentů je nepodání daňového přiznání, čímž přicházejí o daňové vratky za zálohy odvedené u ostatních zaměstnavatelů.

Více info v našem článku Daň z příjmu za rok 2018.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena