Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #8566, Daň z prodeje nemovitosti a investice do vlastního bydlení

Daň z prodeje nemovitosti a investice do vlastního bydlení, Daně

REKLAMA
Běžný účet
15.1.2020 Daně

Dobrý den, byl jsem na Vás odkázán ohledně dotazu k postupu FÚ v Trutnově. V roce 2018 jsem koupil byt v Trutnově za 2,2 mil. Kč. Když jsem byt následně prodal za 2,7 mil. Kč a to z důvodu možnosti výhodné koupi pozemku určeného k výstavbě rodinného domu za 500 000 Kč. Dle článků na internetu jsem pochopil, že jsem utržil zisk 500 000 Kč, který bych měl zdanit. Jelikož chci peníze použít na uspokojení své bytové potřeby tak jsem si myslel, že jsem od daně osvobozen. Nyní jsem na FÚ v Trutnově zjistil, že jsem utržil 2,7 mil. Kč a pokud se chci dani vyhnout, musím v následujícím roce (2019) profinancovat 2,7 mil Kč. Nebo zdanit zisk 500 000 Kč a to 15%. Že to jsou dvě různé věci. A dále o tom, že na profinancování mám při stavbě rodinného domu 4 roky nevěděli vůbec nic. Dle různých článků jsem byl v domnění, že profinancovat musím pouze zisk (500 000 Kč). Jelikož mi to nedalo volal jsem na FÚ napříč celou republikou, kde mě ujistili, že mám profinacovat pouze 500 000 Kč. Rád bych vědělm, kde je tedy pravda. Děkuji za Váš čas a odpověď a doufám že jste to alespoň pochopil.

Dobrý den,

je třeba rozlišit příjem (2,7 mil. Kč) a zisk (500 000 Kč). Použijete-li peníze z prodeje nemovitosti na uspokojení vlastních bytových potřeb do 1 roku od data přijetí peněz z prodeje, jste od placení daně osvobozen (tuto skutečnost je však třeba nahlásit FÚ). Nicméně musíte proinvestovat celý příjem (2,7 mil. Kč), resp. nejprve se za proinvestovanou bere ta část, která není ziskem (2,2 mil. Kč). Pokud jste měl příjem 2,7 mil. Kč, zisk 500 000 Kč a proinvestoval jste jen 500 000 Kč, zaplatíte daň z nabytí nemovitosti (4% ze zisku 500 000 Kč). Pokud byste proinvestoval celých 2,7 mil. Kč, nezaplatil byste nic. A pokud byste proinvestoval třeba 2,5 mil. Kč, platil byste daň jen z 200 000 Kč. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena