Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #13241, Daňová sleva na děti

Daňová sleva na děti, Daně

REKLAMA
Běžný účet
3.3.2021 Daně

Dobrý den, prosím o radu. Zjistili jsme, že jsme před rokem pravděpodobně vyplnili špatně daňové přiznání pro slevu na dítě. Slevu uplatňoval pouze manžel, v tomto roce měl souběh dvou zaměstnání - devět měsíců pracovala jako zaměstnanec (1-9) a tři měsíce poté (10-12) jako OSVČ na plný úvazek. U zaměstnavatele měl podepsaný růžový papír na slevu na dítě. V potvrzení o zdanitelných příjmech, které dostal na konci roku od zaměstnavatele, měl uvedeno že slevu čerpá od 02-12, přestože u něj pracoval jen do 9 měsíce. Dcera se narodila v prosinci předchozího roku, takže nejspíš za měsíc leden slevu na ni ještě nestihl uplatnit. My jsme potom navíc v daňovém přiznání špatně pochopili tabulku číslo 2 v oddíle 5, kde se uvádí děti žijící ve společné domácnosti a vyplnili jsme tam 12 měsíců, kdy o dceru pečoval. Ale pokud tomu dobře rozumím nyní, tak jsme tam měli uvést jen ty 3 měsíce, kdy pracoval jako OSVČ, popřípadě 4 měsíce ještě i za měsíc leden, kdy slevu neuplatnil zaměstnavatel. Je to prosím tak? Pravděpodobně vyčerpal slevu na dítě za osm měsíců dvakrát, jak u zaměstnavatele tak poté v daňovém přiznání, kdy nám vraceli přeplatek. Pokud to tak skutečně je, jak máme prosím nyní postupovat? Musíme podat dodatečné daňové přiznání? A bude stačit pokud pouze upravíme dané měsíce z 12 na 3 nebo 4? Dostaneme nějaké sankce nebo pokuty? Předem moc děkuji za odpověď.

Dobrý den,

v daňovém přiznání se vyplňuje doba, po kterou máte nárok na daňovou slevu (ať už byla čerpána v průběhu roku či nikoliv). U dítěte narozeného 12/2019 by to bylo 12 měsíců. Doporučuji náš článek Jak vyplnit daňové přiznání.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena