Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #8557, Daňové přiznání a sleva na dani za děti

Můžu uplatnit slevu na dítě za 12 měsíců, i když ji dostávám každý měsíc ve výplatě?

REKLAMA
Běžný účet
15.1.2020 Daně

Dobrý den, budu dělat daňové přiznání sám. Mám otázku na slevu na dítě. Každý měsíc mám ve výplatě slevu na dani pro dítě. A teď mám dilema, daňové přiznání vyplňuji online, tak jsem zaškrtl, že chci uplatnit slevu za 12 měsíců. Když jsem o tom hovořil se svým kolegou, tak mi řekl, že nemůžu uplatňovat za celý kalendářní rok, když mi chodí sleva ve vyplatě každý měsíc. A zase na finančním úřadě mi řekli, že je to v pořádku. Tak se ptám kdo má pravdu? Někde na internetu jsem se dočetl článek, že od roku 2018 si člověk odepisuje každý měsíc a může zaškrtnout i za 12 měsíců a nic se neděje, že mají systémy online a že si to pohlídají. Tak nevím, radši se ptám, abych neměl problémy. Můžete mi prosím poradit? Jestli teda můžu v daňovém přiznání o slevu na dani za 12 měsíců, i když pobírám slevu každý měsíc ve vyplatě.

Dobrý den,

slevu na dani uplatněte za 12 měsíců, jinak byste o tyto peníze přišel (finanční úřad by je chtěl vrátit zpět). V průběhu roku s každou výplatou váš zaměstnavatel finančnímu úřadu posílá pouze zálohy na daň z příjmu (předběžně jsou zohledněny vybrané slevy na dani jako např. na poplatník a za děti). Daňové přiznání podávané po konci roku má funkci ročního zúčtování daní. Uvádíte zde veškeré příjmy, zaplacené pojistné, zaplacené zálohy na dani, uplatněné slevy a snížení daňového základu a výsledkem je přeplatek či nedoplatek. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena