Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #3973, Dětské stavební spoření

Jaké je nejlepší finanční řešení pro spoření a zhodnocení peněz pro dítě?

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
30.10.2017 Spoření

Dobrý den, rádi bychom založili synovi nějaké spoření či prostě něco, co by nám umožnilo mu spořit a nejlépe i zhodnocovat peníze. ČMSS nám nyní nabídla bezplatné založení SS pro dítě a tvrdí, že částku mohou zákonní zástupci bez jakýchkoli sankcí vybrat např. v 17 letech dítěte a použít ji na cokoli, třeba převést na jiný účet. Četla jsem ovšem, že stavební spoření není výhodné pro dlouhodobé spoření (nejlepší je prý max. 6 let) a navíc, že částku lze využít pouze na náklady spojené s bydlením, jinak přijdeme o státní příspěvek. Někde na mě dokonce vypadlo cosi o tom, že SS mohou rodiče zrušit pouze na základě rozhodnutí opatrovnického soudu, jinde se toto neuvádí. Jak to je ve skutečnosti? A Jaký finanční produkt je tedy výhodné pro dítě mít, pokud ne SS? Předem Vám děkuji za odpověď!

Dobrý den,

peníze ze stavebního spoření můžete použít na cokoliv, převedou se Vám na účet, nedokládáte účel (nemusíte je hned utratit - prostě jsou Vaše). V Parlamentu se v minulosti diskutovala změna, kdy by peníze ze SS bylo možné použít jen za účelem bydlení, ale tato změna neprošla. U dětí může stavební spoření vypovědět zákonný zástupce (rodič) bez souhlasu opatrovnického soudu po uplynutí 6 let (při dřívější výpovědi je třeba souhlas soudu). Dříve byl vždy nutný souhlas opatrovnického soudu, ale změna zákona toto od roku 2015-2016 nevyžaduje. 

Ohledně výhodnosti - podmínky na trhu se mění stejně jako Vaše potřeby. Nikdo neví, co bude za 17 let. Navíc stavební spořitelny snižují úročení až na 0,05% po uplynutí 6 let. Proto je vhodné peníze na stavebním spoření držet přesně 6 let (ne více ani méně). Doporučuji následující - dětem nyní založit stavební spoření, ročně ukládat 20 000 Kč (pro získání plné státní podpory, jinak se Vám to vzhledem k poplatkům za vedení spoření moc nevyplatí) a po 6 letech zrušit (a opět zapřemýšlet, co dál s penězi). 

ČMSS má nejdražší roční poplatky za vedení spoření (360 Kč) a ještě úrok 1% podmíněn pravidelným spořením (jinak jen 0,5%). Volte raději Wüstenrot (ročně 324 Kč a úrok 1,2% při pravidelném spoření) nebo online uzavření smlouvy u ČS (sice platíte poplatek za uzavření 495 Kč, ale úrok 1% je bez podmínek, cílovou částku lze sjednat až 300 000 Kč a místo papírových výpisů máte zřízeni online přístup přes pasivní internetbanking).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena