Co se stane, když příjem z brigády přesáhne 10 000 Kč/měsíc? Jaké jsou daně a limity pro více zaměstnavatelů?

REKLAMA
Běžný účet
14.1.2020 Daně

Dobrý den, jsem student a mám brigádu na DPP, díky které si vydělávám pod 10 000 Kč/měsíc a chtěl bych si najít ještě jednu u jiného zaměstnavatele abych si vydělal více. Co se stane, když můj měsíční příjem po součtu obou DPP u dvou jiných zaměstnavatelé přesáhne 10 000 Kč? Budu muset platit nějaké daně nebo limit 10 000Kč platí na každou DPP zvlášť? Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den,

limit 10 000 Kč platí po každého zaměstnavatele zvlášť. Do tohoto limitu se odměna za práci daní pouze 15% a neplatíte sociální ani zdravotní odvody. U prvního zaměstnavatele máte podepsanou tzv. růžovku (prohlášení poplatníka daně z příjmu) a díky tomu Vám tento zaměstnavatel ponižuje měsíční daňové odvody o 2 070 Kč (neplatíte tak žádné daně). Toto prohlášení však můžete mít podepsané souběžně jen o jednoho zaměstnavatele, tedy u druhého zaměstnavatele byste mohl uplatňovat slevu na studenta (335 Kč/měsíc). Na konci roku si podáte daňové přiznání, kde dojde ke konečnému zúčtování daní za oba zaměstnavatele (u prvního vyčerpáte měsíčně z 10 000 Kč max. 1 500 Kč, tedy 570 Kč zbývá pro zpětné uplatnění slevy za druhého zaměstnavatele). Reálně tak daně začnete platit až od celkového výdělku nad 16 005 Kč (neuplatníte-li další slevy, např. za nepracující manželku, vyživované děti, invaliditu, atd.). Více info v našem článku Daň z příjmu za rok 2019.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena