Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #7661, Družstevní záložny a členský vklad

Družstevní záložny a členský vklad, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
6.10.2019 Spoření

Dobrý den, dne 28.3. 2017 jsem založil termínovaný vklad u ČS úvěrní družstvo na 3 roky. Dne 31.7. 2019 mi byl vklad vypovězen a vklad i alikvotní část úroků mi byla zaslána. Při zakládání vkladu jsem zaplatil 999 Kč jako navýšení zakladního členského vkladu a další členský vklad 19 000 Kč. Jde mi o to, že o vrácení peněz za členství nepadla ani zmínka. Po mém dotazu na tuto částku mi bylo oznameno, že mi peníze vrátí až po nějaké uzávěrce a to v termínu 30.6-30.9 2020. Mohli byste mi oznámit, zda mi mohou tyto prostředky tak dlouho zadržovat? A pokud nemohou, co mám učinit proto, abych peníze dostal zpět. Děkuji za rady.

Dobrý den,

dle opatření ČNB mohou družstevní záložny svým členům úročit vklady jen do výše desetinásobku jejich členského vkladu. Proto po Vás při zřízení termínovaného vkladu bylo požadováno zvýšení členského vkladu ve družstvu. Po krachu několika družstevních záložen (Unibon, WPB, MSD) tak ČNB nutí družstevníky více kontrolovat hospodaření svého družstva, neboť členský vklad je nepojištěn (mohou o něj při krachu družstva přijít). 

Chcete-li svůj členský vklad z družstva zpět, musíte ukončit své členství a požádat o výplatu podílu. Oboje musí schválit vedení družstva a peníze Vám jsou následně vyplaceny po konci účetní závěrky. Ještě zdůrazňuji, že nedostanete zpět přesně svých 19 999 Kč, ale peníze adekvátní aktuální hodnotě svého členského podílu (to může být více ale i méně než jste vložil - podle toho, jak dobře družstvo hospodařilo).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena