Jak funguje exekuce na bankovním účtu a proč mi vzali peníze, které jsem neměla?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, v prosinci jsem si založila účet. 11 předešlých let jsem dostávala výplatu v hotovosti. V předchozím zaměstnání mi přišla exekuce na plat, myslím, že 3 pohledávky. Dostávala jsem tedy výplatu jen něco kolem 12 000 Kč a zbytek šel na dluhy. Velkou většinu jsem za 9 měsíců zaplatila (zůstatek dluhů byl dohromady asi 11 000 Kč). Tak jsem si řekla, že si konečně můžu založit účet, protože 11 000 Kč už není taková hrůza. Účet jsem založila u Equa bank. Běžný a k tomu byl ještě spořicí. Přišla první výplata a když už jsem na běžném účtu měla posledních 1 800 Kč a chtěla zaplatit nákup, zjistila jsem, že jsem 40 000 Kč v minusu! Ne jen na běžném, ale i z toho spořícího, kde nebyl ani halíř, mi sebrali 6 000 Kč! Jak je možný, že někomu seberou peníze, který prakticky neexistují? Myslela jsem, že když už, tak se to zase bude strhávat z výplaty, ale do práce nic nepřišlo. Prostě šli rovnou na účet a vzali peníze, které jsem neměla a ani mě o tom nikdo neinformoval. Tohle se opravdu může dít? Co má potom dělat člověk, jehož zaměstnavatel neumožňuje vyplácení platu v hotovosti? A komu já ty peníze teď vlastně dlužím? Bance? Chápu, že do banky přišel příkaz k exekuci, ale tak mají zablokovat peníze, které tam jsou a exekutora uvědomit, že na účtu není dostatek prostředků, co nechápu je, jak z nuly můžou vzít 6 000 Kč a z 1 800 Kč dalších 36 000 Kč.

Dobrý den,

rozhodnutí "jak vymáhat peníze od dlužníka" je vždy na exekutorovi. Někdy se nařizují srážky ze mzdy, jindy se blokuje majetek (včetně peněz na účtu) nebo se volí kombinace obojího (srážky ze mzdy a blokace majetku). Exekutor musí stejně pečlivě vymáhat malý dluh za 11 000 Kč jako velký dluh třeba za 100 000 Kč. Exekutor si nemůže říct "už je dluh menší, nechám to plavat". U některých bank můžete peníze čerpat i pod nulu. Dostáváte se tím do vysoce úročeného nepovoleného debetu, ale některé banky to umožňují. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena