Nespravedlivá exekuce a neodpovídající rozdělení dluhu - jak najít spravedlnost v obtížné situaci?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, se svým expřítelem jsem chvíli žila v podnájmu. Po nějaké době se nám narodilo dítě. Poté mi chodila mateřská, všechny peníze mi expřítel bral, když jsem mu je nechtěla dát zmlátil mě. Poté jsem zjistila, že místo aby platil nájem a elektriku, všechny peníze dával na fet a automaty. Následně na to nám soud určil exekuci společně a nerozdílně (díky tomu vznikly na mě 3 exekuce). Jednu splácím a další dvě nemohu splácet. S bývalým expřítelem není žádná domluva a všechno nechávat a mě. Odmítá splácet a raději pracuje načerno. Zkoušela jsem psát k soudu, zdali by exekuce rozdělil řádně a já nemusela platit celý dluh, očividně se tímto moc nezabírali o odpověď byla vždy, že to nejde. Ale nikdo již nekouká na to, že se snažím danou situací řešit a že chci nějakou spravedlivost. Prakticky je to pro mě nemožné, abych to všechno splatila jen já. Jsem matka samoživitelka dvou dětí a pobírám jen rodičovský příspěvek. A není fér, že dluhy, které vznikly díky němu, musím splácet jen já.

Dobrý den,

pokud vám dluh vznikl společně a nerozlučně (neplatili jste nájem a energie), pak věřitel nemá povinnost ani možnost vám dluh rozpočítat a zjišťovat, kdo co měl či neměl platit, jakým dílem, atd. Dluh máte společný a společně ho musíte uhradit. Že se přítel veze a vše splácíte Vy jistě spravedlivé není, ale v tom Vám soudy ani právo nepomohou. Musíte si lépe vybírat partnery a např. nežít ve společném nájmu s osobami, které vás bijí a berou vám peníze. Nedostává-li se Vám peněz, měl by Vám na děti platit alimenty jejich otec (vyživovací povinnost vůči dětem mají oba rodiče).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena