Jak správně postupovat při exekuci a penálech od VZP?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, mám několik exekuci, které se strhávají ze mzdy každý měsíc a chci využít milostivě léto. A zajímá mne, zda je postup správný u VZP, která dluh vymáhá. VZP pojišťovna nejenom že má mnohem násobně oproti jiným pojišťovnám vysoké penále za nezaplacené pojištění, které mohlo být už promlčeno po 10 letech starého dluhu z roku 2011, už druhá exekuce od VZP. Jde o to, že i když splácím dluh v exekuci kde jsou penále ale ne všechny, proč VZP nedala všechny penále do 1 exekuce, aby mohli být odpuštěny v milostivém létu? Přijde mi tak, že VZP ví co dělá, a proto dala novější penále na daňovou exekuci. Věděli, že bude milostivě léto, a proto nedali vše do 1 exekuce, aby o peníze nepřišli. Přijde mi to nespravedlivé. Dá se zažádat o odstranění tvrdosti penále a odůvodnit to jak vznikl samotný dluh u VZP, že to bylo z důvodu sociálního vyloučení ze společnosti, kdy člověk neměl peníze na úhradu pojištění, kdy úřad práce zrušil evidenci a tím vznikl dluh u VZP? Když nebyla ani podpora v nezaměstnanosti, nestačili finance na pokrytí pojištění u VZP. Děkuji za případnou radu.

Dobrý den,

promlčení dluhu po 10 letech by bylo možné jen v případě, kdy by dluh nikdo 10 let nevymáhal. Pokud je dluh aktivně vymáhán (exekuce), není zde žádná promlčecí lhůta (exekuce může být vedena doživotně). Argument "Úřad práce mě vyloučil z evidence a neměl jsem dostatek peněz" bohužel není důvodem pro prominutí dluhu. Zatímco podpora v nezaměstnanosti se vyplácí 5-11 měsíců, zdravotní pojištění za vás ÚP platí libovolně dlouhou dobu (i když už nedostáváte podporu). Vyloučení z registru ÚP bývá obvykle za prohřešek (práce načerno, nedostavení se na schůzku bez omluvy, odmítání práce).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena