Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #11788, Exekuce a darování nemovitosti

Exekuce a darování nemovitosti, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda mi může soud zneplatnit darovací smlouvu kvůli dluhům mé matky, která je nesplácí. Situace je taková, že zesnulý dědeček převedl rodinný dům na moji matku s tím, že až mi bude 18 let, tak jej převede na mně. Ona mezitím udělala dluhy a nesplácela je. Teď je mi 21 let. Zaplatil jsem tři matčiny exekuce, které byly na ni uvaleny, abych mohla převést dům na mě. Matka je již odhlášena z tohoto domu. Teď je již 3 měsíce dům přepsán na mě a přišla další exekuce. Mám se obávat, že se zpětně exekutor bude snažit zneplatnit darovací smlouvu? Musím i tuto exekuci zaplatit, když matka dělá načerno a žije jinde a její manžel pracuje a splácí jeho exekuce? Bude se matky exekuce splácet z jeho mzdy? Děkuji za odpověď. S přáním pěkného dne.

Dobrý den,

dlužník by neměl před vstupem do insolvence či exekuce převádět majetek na ostatní, neboť by tím výrazně snížil šance věřitelů domoci se svých peněz. Je možné žádat o zneplatnění takovýchto převodů nemovitostí až 3 roky zpětně. Místo trvalého pobytu dlužníka nemá na případné zneplatnění darovacích smluv žádný vliv. Uznejte sám, že pokud si Vaše matka nadělala dluhy, následně převedla nemovitost na Vás a pracuje načerno (tedy se všemožně vyhýbá splácení svých dluhů), nemusí to u věřitelů najít pochopení. 

Dluhy Vaší matky určitě platit nemusíte, ale pak zas riskujete ztrátu darované nemovitosti. Otázkou je, zda-li se Vám placení exekucí vyplatí. Už jste vyplatil 3 exekuce, teď Vaše matka čelí čtvrté a máte před sebou ještě necelé 3 roky. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena