Co dělat, když je exekuce na účtu a dlužník podává návrh na insolvenci? A jaké jsou možnosti při prodeji majetku v rámci insolvence?

REKLAMA
Běžný účet

Dobry den, jak to je, když mám nezajištěnou pohledávku vůči bance, banka vydá nařízeni na exekuci, exekutor zablokuje účet a požádá o srážky z platu. Mezitím dlužník podá návrh na insolvenci a insolvence je schválena. Insolvenční řízení probíhá prodejem majetku, exekuce na plat je zastavena, ale exekuce na účet prý zrušit nelze. 

A teď k otázce: Majetek prodaný, ins. správce má za úkol rozdělit peníze věřitelům a pohledávka je prodána jiné společnosti. Má dlužník právo žádat exekutora o zrušeni exekuce a odblokování účtu? A ještě jedna otázka, pokud má ins. správce něco zpracovat do 15 dní od nabyti právní moci, je to i s víkendy nebo jen pracovní dny? Děkuji

Dobrý den,

vůči bance máte zjevně závazek, nikoliv pohledávku. Banka svoji vykonatelnou pohledávku vůči vám může uplatňovat v exekuci. Během insolvence je výkon exekuce pozastaven. Exekutor Vám může dále blokovat účet, ale nemůže Vám z něj v průběhu insolvence strhnout peníze. Dlužník nemůže účinně žádat exekutora o zrušení exekuce ani odblokování účtu. Exekutor zruší exekuci usnesením až v případě kdy vymůže dluh, všechny sankce a svoji odměnu.

Uložil-li soud insolvenčnímu správci něco zpracovat ve lhůtě 15 dní od nabytí právní moci, rozumí se touto lhůtou 15 kalendářních dní (tedy včetně víkendů). Pokud insolvenční správce uloženou povinnost nesplní, může mu soud uložit stejnou povinnost s novou lhůtou. Při opakovaném neplnění může soud udělit pokutu. Samozřejmě to až v situaci, kdy správce nepracuje podle požadavků soudu, nebo nereaguje a nemá pro to zdůvodnění. Jinak lhůty v insolvenčních řízení prakticky nemají tak velký význam jako třeba lhůty u obchodního soudu.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena