Jak získat potřebnou bonitu při rozchodu a společném hypotečním úvěru?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, ráda bych se zeptala, s partnerem máme hypoteční úvěr na oba, v katastru každý vlastníme 1/2, splátky jsou z jeho účtu. Já jsem prokazatelně zaplatila 10 % kupní ceny, on zaplatil doposud splátky - nyní jsme 50-50. Ale - rozchod. Chce mě vyškrtnou, já nesouhlasím. Pravděpodobně nebudu dost bonitní v případě zájmu o nemovitost. Může mi ručit matka vlastním domem popř. příjmem apod., abych získala potřebnou bonitu? Pravděpodobně to skončí u soudu - budou se dokazovat výpisy z účtů? Napadlo mě, že než se k něčemu dopracujeme, začnu mu posílat polovinu splátky, aby nedošlo k tomu, že už bude mít zaplaceno větší částku. Když nebudu souhlasit s přenecháním HÚ? Díky za odpověď.

Dobrý den,

zatímco v manželství máte majetek v SJM a rozvodem dochází k vypořádání SJM a dělení majetku mezi manžele, při rozchodu se nic na vašich majetkových poměrech nemění. Z právního hlediska je rozchod (stejně jako počátek vztahu) těžko uchopitelný a legislativa společné soužití nesezdaných osob nijak neupravuje (nemáte vůči sobě vyživovací povinnost, nemáte společný majetek, atd.). Nadále je tedy každý majitelem své poloviny nemovitosti a máte povinnost splácet hypotéku společně (banka nezkoumá, kdo platí jakou část). Chcete-li to po rozchodu jinak, musíte se spolu domluvit. Pokud byste se spolu nedomluvili a trvali na vypořádání podílového spoluvlastnictví, můžete spor řešit soudní cestou (soud by dal každému možnost vyplatit druhého, případně by byl nařízen prodej nemovitosti). O hypotéku můžete žádat dohromady i se svou matkou (dejte si však pozor na splatnost úvěru - hypotéka musí být doplaceno nejpozději v 65-70 letech a bere se v potaz věk nejstaršího spolužadatele). Prostudujte podmínky hypotéky. Doporučuji náš článek Hypotéka a rozvod.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena