Hypotéka na koupi domu, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, s přítelem si chceme vzít hypotéku. Kupní cena domu činí 2,9 mil. Kč. 10% máme vlastní našetřené finance, na zbylých 90% máme již schválený a podepsaný úvěr ze stavebka (původně jsme chtěli koupit jiný dům v 11/2019). Jedna z bank nám nyní nabídla možnost 90% hypotéky. Nejsme si jisti, zda využít tedy 80% nebo 90% hypo s vyšší úrokovou sazbou. Co je lepší a proč? Přemýšlíme, zda využít 90% hypo a ten schválený úvěr ze spoření pak na rekonstrukci. Vyplatí se nyní vzít raději 7letou či 10letou fixaci, byť je tam o něco vyšší úrok. sazba? Dále pak zvažujeme ještě půjčení peněz na rekonstrukci, je to reálné? Např. 500 000 Kč? Nemáme žádné jiné půjčky, splátky ani dluhy, u bank jsme prošli bez problémů scoringem. Přítel 10 let smlouva na dobu neurčitou, já nyní na rodičáku (končí mi 12/2020, mohu ale ještě prodloužit, ale nemusím). Dohromady aktuálně čistý příjem asi 33 tisic. Děkujeme za info.

Dobrý den,

úvěr ze stavebního spoření je dobrým řešením pro situace, kdy nemůžete bance ručit nemovitostí (např. při koupi družstevního bytu). Jinak je téměř vždy výhodnější hypotéka (úvěr se zástavou nemovitosti), neboť zatímco u hypotéky Vám každá měsíční splátka snižuje výši dluhu (každý měsíc se Vám snižuje částka, kterou banka úročí), u úvěru ze stavebního spoření se Vám stále úročí původně půjčená částka až do momentu naspoření 40% z hodnoty dluhu (do tohoto momentu vlastně nesplácíte úvěr, ale spoříte s úrokem 0,05% - banka Vám tak stále počítá úrok z plné částky, což je extrémně nevýhodné - až po naspoření 40% se Vám úvěr překlopí do normálního režimu splácení). 

Doporučuji kontaktovat naše hypoteční poradce, kteří s Vámi vše proberou a navrhnou nejlepší možné řešení. Díky dojednaným velkoobchodním slevám se všemi bankami jsem schopni nabídnout výrazně nižší úrokovou sazbu, než jakou Vám banka nabídla na pobočce. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena