Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #6377, Insolvence a invalidní důchodce

Insolvence a invalidní důchodce, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Jsem invalidní důchodce a po příteli splácím 2 exekuce. Do současné chvíle u jedné je splacena jistina u druhé je splacena jistina částečně. Doposud mé dluhy splácela teta, která nyní mi oznámila, že již dluhy splácet nemůže. Můj příjem je ve složení z inv. důchodu a soc. dávek na bydlení ve výši kolem 8 200 Kč. Dále splácet nemohu nic, protože náklady na bydlení činí měsíčně 5 100 Kč a zbývá mi na živobytí 3 200 Kč. Protože v dohledné době nemám možnost žádné brigády ani zaměstnání pro nemoc, která mi to nedovoluje, chtěla bych vstoupit do insolvenčního řízení, kde by mě podpořila matka darovací smlovou asi na částka ve výši 2 500 Kč. Výše mého dluhu je přibližně 260 tisíc. Chci se zeptat na to, jestli je možné v červenci 2019 již podávat žádost o insolvenci podle nového zákona a na koho se nejlépe obrátit pro sepsání této žádosti. Do této doby budu muset splátky přerušit, neboť nemám z čeho platit. Musím oznamovat exekutorům můj záměr v řešení mé situace? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

o insolvenci dle nových pravidel novely insolvenčního zákona žádejte nejdříve v červenci. Invalidním důchodcům ve druhém a třetím stupni stačí 3 roky splácet min. 2 200 Kč měsíčně, pak je zbytek prominut (tuto šanci dostanete jen jednou za život, příště již pětiletá varianta osobního bankrotu bez úlev). 

Sepsání žádosti o oddlužení stojí 4 000 Kč bez DPH a žádost Vám může sepsat advokát, notář či jiná akreditovaná osoba. Exekutorům tento záměr předem určitě neoznamujte, neboť jejich vymáhání podáním žádosti o insolvenci končí (resp. je pozastaveno) - značně by Vám v posledních měsících před insolvencní znepříjemnili život.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena