Jak na dluhy a exekuce?, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, píši jménem svého přítele, v současné chvíli je v exekučním řízení ve výši cca 350 tis. Kč, kdy dluží vetší část na sociálním pojištění z let, kdy žil v zahraničí a nějak se zapomnělo na odhlášení. Jelikož se všude dá dočíst o novelách ohledně exekucí a insolvencí, tak by mě zajímalo, jak se nejlépe dostat z této situace. Přítel v současné chvíli pracuje jen na DPP, jelikož je to příjem, kdy se mu nic nestrhává a má dostatek peněz na zaplacení nájmu a jiných povinností, ale chtěl by začít pracovat na HPP. Proto nás zajímá, kdyby začal pracovat na HPP s aktuální nabídkou čisté mzdy 30tis. Kč, kolik by mu vlastně zůstávalo. Na kalkulačkách na internetu se to vždy liší. Případně vyplatí se v takové chvíli insolvence? Četla jsem, že je tu možnost splácet insolvenci např. pouze 2tis. Kč měsíčně, tak by nás zajímalo jak to vlastně je. Předem děkuji za jakoukoliv odpověď :)

Dobrý den,

jediným receptem na dluhy a exekuce je tvrdá práce a život o chlebu a vodě. V insolvenci i exekuci bude přítelovi s příjmem 30 000 Kč zůstávat 12 858 Kč (nemá-li děti). Celý dluh 350 000 Kč by tak měl být schopen splatit za 2 roky. Minimální splátka 2 000 Kč funguje v insolvenci takto - aby Vám byla insolvence schválena, musíte být schopna splácet min. 2 000 Kč. Kdo může splácet více (jako např. Váš přítel), splácí více. Po 5 letech soud vyhodnotí snahu dlužníka o splacení co největší části dluhů a může zbylé dluhy prominout. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena