Jak řešit exekuce?, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, ráda bych vás požádala o radu. Žiji v zahraničí v Chorvatsku, z mé mladistvé hlouposti, z půjčky, jsem se teď v ČR dostala do exekuce. Snažila jsem se věc řešit s právníkem a podat žádost o osobní bankrot. Ale bylo mi řečeno, že to musím řešit v Chorvatsku, protože při bankrotu musí mít nad mými financemi někdo dozor, tedy nebylo by možné to kontrolovat z ČR. Mezitím chorvatský právník mi předběžné řekl, že nemohu v Chorvatsku vyhlásit osobní bankrot, musela bych být v exekuci zde. A tak nevím co dělat. Jsem s dcerou 4 roky v domácnosti, já ani manžel nejsme zaměstnáni. Žijeme na ostrově, kde je málo práce a muž má jen malé brigády. Příjem mohu doložit díky mému otci, u kterého jsem na poloviční úvazek a vypomáhám mu přes počítač. Každopádně nemám nic, jak bych mohla exekuci začít splácet. Děkuji za jakoukoliv radu, jak se pokusit tuto situaci vyřešit. Chtěla bych se s někým domluvit, splátkový kalendář, který budu schopná uhradit. Na koho se prosím mám obrátit? Děkuji předem mnohokrát a přeji pěkný den. 

Dobrý den,

pro vstup do insolvence (osobní bankrot) je třeba mít po splatnosti dluhy min. u dvou věřitelů. Pro jednu půjčku vymáhanou exekučně není možné insolvenci schválit. Pro schválení insolvence je nutné být schopen po dobu 5 let splácet měsíčně min. 2 200 Kč (manželé 3 300 Kč). Manželé by měli do insolvence vstupovat vždy společně, neboť za dluhy ručí společně a nerozlučně (pokud byste do insolvence vstoupila pouze Vy, exekutor by mohl dluh nadále vymáhat po Vašem manželovi). České dluhy bych doporučil řešit českým osobním bankrotem. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena