Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #5762, Jsem bez práce, kdo mi podá daňové přiznání?

Jsem bez práce, kdo mi podá daňové přiznání?, Daně

REKLAMA
Běžný účet
16.1.2019 Daně

Dobrý den, syn byl v pracovní neschopnosti od 07/2017 do 03/2018 (pracovní úraz), poté s ním byl ukončen pracovní poměr dohodou, bez odstupného, od dubna do května 2018 byl veden na ÚP odkud byl vyřazen. Od června do prosince nikde nepracoval. Účetní firmy kde byl zaměstnán odmítá vypracovat roční zúčtování daně, a to z důvodu, že nebyl veden na úřadu práce celý rok. Tímto Vás prosím o radu, zda paní účetní jedná správně. Měla jsem za to, že stačí když napíše čestné prohlášení, že v období od června do prosince nikde nepracoval, tudíž neměl žádné zdanitelné příjmy a zdravotní pojištění si platil sám. V dubnu 2018 mu byla proplacena dovolená a doplatek mzdy do 100%, za celých 7 měsíců tzn., že přeplatek na dani určitě vznikne. Děkuji moc za odpověď

Dobrý den,

daňové přiznání určitě podejte, jinak byste přišli o daňový přeplatek (navíc je to Vaše povinnost). Nicméně poslední zaměstnavatel to za Vašeho syna dělat skutečně nebude (to by musel syn strávit zbytek roku na Úřadu práce). Po vyřazení z evidence Úřadu práce se pan syn opět musí živit sám. Není-li v řádném pracovním poměru, není zaměstnavatele, který by mu daňové přiznání zpracoval, a musí tak učinit sám (nebo si někoho za úplatu na tuto práci najmout). 

Vyplnění daňového přiznání je práce na 5-10 minut. Dokument má jen dvě stránky, do kterých mimo osobních údajů v hlavičce vyplníte pouhá 3 čísla (úhrn příjmů, pojistného a odvedených záloh na daň z příjmu). Vše ostatní si online formulář sám spočte (včetně vratky daně). Tato 3 čísla najdete na Potvrzení o zdanitelných příjmech za rok 2018, které Vám předchozí zaměstnavatel vyhotoví na požádání (je to jeho povinnost, nemůže odmítnout). 


REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena