Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #5736, Kolik mi musí exekutor nechat ze mzdy?

Kolik mi musí exekutor nechat ze mzdy?, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, jsem zoufalá. Nastoupila jsem u nejmenované firmy na DPP s možností odpracovat jen 300h za rok. Na účtárně mi tvrdí, že budu dostávat daňový bonus na děti. A jelikož mám dluhy, údajně mi tento exekutoři strhnou? Mám dvě děti, 11 a 14 let ve své péči, žijeme spolu sami. Beru příspěvky na dítě, na bydlení 3 000 Kč. Alimenty mi jejich otec pošle jednou za 4 měsíce (500) Kč. Byt platím i se službami 9 000 Kč. Do toho výdaje za školu. Můžete mi prosím napsat, kolik mi musí nechat peněz a co vše mi můžou brát? Dluh sám o sobě nemám nesplatitelný, ovšem ty úroky a pokuty firem, které se pod to podepisují, jdou do statisíců.. Předem Moc děkuji za cenné rady. Petra

Dobrý den,

při čisté mzdě 19 000 Kč a více Vám musí exekutor z výplaty ponechat 12 500 až 15 500 Kč (dle přednostních pohledávek). Máte-li roční hrubý příjem vyšší než šestinásobek minimální mzdy (80 100 Kč), ale zároveň nevyčerpáte celou daňovou slevu na děti (34 608 Kč), bude Vám nevyčerpaná část slevy vyplacena při ročním zúčtování daně jako daňový bonus (tento jednorázový mimořádný příjem může být exekuován). Předmětem exekuce naopak nemůže být doplatek na bydlení ani přídavek na dítě (neboť se jedná o příjem dítěte, nikoliv Váš). 

Neplacení alimentů se při dlužné částce vyšší než čtyřnásobek povinné měsíční platby stává trestným činem s horní sazbou odnětí svobody až 5 let. Trestní oznámení podejte na Policii ČR, dluh vymáhejte s pomocí exekutora.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena