Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #21525, Koupil jsem auto od dlužníka v exekuci

Co dělat, když exekuční úřad nereaguje na žádost o vyloučení z exekuce?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, koupil jsem auto od člověka, který byl v exekuci. Po přepsání auta mi přišlo od exekučního úřadu, že mám doložit kupní smlouvu od vozidla. Tak jsem učinil a oni vozidlo přidali do jejich seznamu pro zabavení majetku. 27 dubna 2023 mi toto rozhodnutí přišlo s tím, že mám 30 dní na to, abych podal žádost o vyloučení z exekučního řízení. 25. května 2023 jsem jim pomocí datové schránky poslal žádost o vyloučení. Dle mně všech dostupných informací které mám mají 15 dní na to, aby mi odpověděli a oznámili, zdali mi vyhověli v žádosti. Auto tedy vyloučili či nikoli. Bohužel ani po uplynutí této doby mi od exekučního úřadu nepřišlo ani kladné ani záporné vyjádření k mé žádosti. Tedy otázka. Co s tím, když mi nepřišla odpověď v řádné době, kterou na to měli? Děkuji

Dobrý den,

kupovat auto od dlužníka v exekuci je velmi nerozumné. Před koupí auta se naopak musíte přesvědčit, že prodávající není v exekuci/insolvenci a prodej není spojen s jinou právní vadou. Dlužníci se tímto snaží odklánět majetek před věřiteli (auto by jim bylo jinak zpeněženo a použito na umoření dluhů). Takovéto převody (prodeje, dary atd.) lze stornovat zpět až 3 roky. Vaší žádosti exekutor vyhovět nemusí. Můžete zkusit podat vylučovací žalobu, ale ani zde není zaručen úspěch. Případnou škodu byste tak musel vymáhat po prodávajícím (po kterém nic reálně nevymůžete, neboť je v exekuci).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena