Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #12037, Kryptoměny a daň z příjmu

Kryptoměny a daň z příjmu, Daně

REKLAMA
Běžný účet
8.12.2020 Daně

Dobrý den, celý den si čtu/poslouchám články o tom, jak vlastně danit kryptoměny, ale pořád mi to není jasné. A byl bych rád, kdyby mi to zde někdo vysvětlil. 

  1. Pokud koupím nějakou kryptoměnu za 5 000 Kč a za rok vzroste její cena na 20 000 Kč a já si za to něco koupím, musím danit nebo ne? Měl jsem za to, že nepřesahuji částku 30 000 Kč, a tudíž jsem od daní osvobozen. 
  2. Co když jsem koupil nějakou kryptoměnu a nic s ním nedělám, jen ji držím na burze. Musím po té taky danit pokud bude růst jeho hodnota? Tudíž pokud stála 5 000 Kč a po roce 15 000 Kč? 
  3. Jak to tedy funguje když prodávám kryptoměnu za kryptoměnu? Pokud bude zisk musím taky zdanit? A jaký je postup, mám obě kryptoměny převést na CZK podle kurzu který v ten moment byl?

Dobrý den,

1) Obecně jsou od daně z příjmu osvobozeny příležitostné příjmy do 30 000 Kč/rok (příjmy, nikoliv zisk - a musí se jednat o "příležitostnou záležitost" - nikoliv soustavné obchodování). 

2) Předmětem daně z příjmu je zisk realizovaný při prodeji (příjem, který můžete ponížit o náklady, resp. kupní cenu). Nemusíte tak danit zhodnocení kryptoměny při jejím držení. 

3) Současná praxe finančních úřadů toleruje zdanění pouze u převodů na fiat.

Současná legislativa neřeší dokonale všechny aspekty zdanění kryptoměn. Proto prosím berte odpovědi výše čistě jako můj soukromý názor. Blížíme se ustálené praxi tolerované finančními úřady, ale každý může mít na konkrétní aspekty zdanění kryptoměn v detailech jiný názor. 

Chcete-li znát více aktuálně dostupných detailů na téma kryptoměn a daní, můžete si je prostudovat v našem článku s kompletním návodem na zdanění kryptoměn.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena