Banky.cz Bankovní poradna zdarma Osobní a rodinné finance #8587, Manželství, dluhy, exekuce a insolvence

Manželství, dluhy, exekuce a insolvence, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, vzala jsem si půjčku, kterou potřeboval manžel, jemu ji nedali. Peníze byly pro něj, já byla jako žadatelka a manžel jako spoluúčastník. Po par letech jsme se rozvedli a manžel přestal dluh platit, já byla na mateřské a neměla peněžní prostředky na splácení. Nakonec mi přišla exekuce na plat. Manžel je nakonec v insolvenci, má tam zahrnutý i dluh, který byl na mé jméno, on jako spoluúčastník. Mám dotaz - jak je možné, když bývalý manžel má v insolvenci zahrnutý i můj úvěr, že se mi strhává exekucí také peníze? Přeci když to má manžel (bývalý) zahrnuto v insolvenci, je hloupost, aby to též strhávali i mně. Moc děkuji za odpověď, jsem bezradná, mám dvě malé děti a nemohu si dovolit exekuci. Děkuji

Dobrý den,

není podstatné pro koho byly určeny půjčené peníze. V úvěrové smlouvě jste vedeni oba (opět je jedno, kdo jako hlavní žadatel a kdo jako spolužadatel), takže za tento dluh ručíte společně a nerozlučně. Nespláceli jste a proto po Vás obou věřitel začal vymáhat dluh exekučně. Váš ex-manžel vstoupil do insolvence, čímž je chráněn před exekucí (ale dluh dále splácí částečně v rámci insolvence). Vy jste do insolvence nevstoupila, a proto po Vás je dluh dále vymáhán exekučně. 

Musíte dluh buď uhradit nebo se smířit s exekučním vymáháním. Je-li splacení dluhu nad Vaše síly, zvažte také osobní bankrot. Pro příště si zapamatujte, že si ostatní nikdy nesmí půjčovat peníze na Vaše jméno. Banky půjčí velmi rády komukoliv kdo je schopen své závazky splácet. Vašem ex-manželovi nebylo nepůjčeno, neboť si banky spočítaly, že nebude schopen úvěr splatit - což se také stalo. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena