Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #7437, Mohou mi v insolvenci prodat dům?

Insolvence schválena, ale dluh u sociálky a prodej domu? Co je pravda?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, známému byla schválena v březnu insolvence. Zatím řádně platí. Dnes měl telefonát, že má u sociálky dluh, který neplatí, a že mu prodají dům. V pátek má přijít makléř. Insolvenční řízení prý trvalo moc dlouho, insolvenční správce prý žádné peníze sociálce neposílá a měl známému sdělit, že i přes insolvenční řízení mu dům prodají. Nechápu to, řízení se dělalo právě z důvodu zaplacení dluhů a zachování domu. Insolvenční správce ani soud výše uvedené nezmiňoval. Přítele nikdo písemně dopisem či emailem nijak neupozornil ani neupomínal a do současné doby žil v dobré víře, že soud vše vyřešil a on tak má možnost v klidu své dluhy splatit zvlášť, že během určené doby splatí své dluhy v plné výši. V současné době je na neschopence, jde na operaci se srdcem, ale poté má dál v úmyslu řádně platit zvlášť, když jsou mu odebírány peníze i při neschopence. Zaráží nás i to, že nikdo mu nic písemně nesdělil a telefon z mobilu není možno ověřit. Díky za názor

Dobrý den,

insolvence nechrání majetek dlužníka před zpeněžením. Zatímco cílem exekuce je co nejrychlejší vymožení dluhů pro věřitele v pořadí "kdo dřív přijde, ten dřív mele" (s možností doživotní exekuce), cílem insolvence je dát dlužníkům šanci na nový začátek. Tento nový začátek ale není zadarmo. Je třeba žít 5 let o chlebu a vodě, mnohdy zpeněžit všechen svůj majetek a teprve po této projevené snaze může soud rozhodnout o případném prominutí zbylých dluhů. I v insolvenci je tak tlak na uhrazení co nejvíce dluhů v co nejkratším možném termínu. 

Insolvence má svá pravidla. Všichni věřitelé musí své pohledávky přihlásit insolvečnímu správci (nepřihlášené pohledávky propadají při úspěšně ukončené insolvenci bez možnosti dalšího vymáhání). V průběhu insolvence je dlužník chráněn před exekucí za dluhy vzniklé před vyhlášením insolvence (exekučně lze nadále vymáhat nové dluhy vzniklé po zahájení insolvence).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena