Nespravedlivé náklady a vysoké poplatky při splácení úvěru: Jak se bránit a získat spravedlivé řešení?

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
29.1.2020 Půjčka

Dobry den, potrebuji poradit, mela jsem uver u společnosti Cfig Se a zesplatily mi ho. Jistina 40 000 Kc, jenze jsem za rok uhradila 20 000 Kc, z toho je pry z jistiny uhrazeno cca 3 000 Kc a zesplatneni je v celkove vyssi 127 000 Kc. Nauctovali si tam nejake nesmysly za nejake pojistky, u kazde pres 10 000 Kc, pak pokuty atd. a dali to rovnou svemu pravnikovi, kteri si to navysil o dalsich 15 000 Kc. S timto nesouhlasim a podal jsem setreni teto spolecnosti na centralni banku a financniho arbitra i ceskou obchodni inspekci, ale zatim se mi nikdo neozval, tak nevim jestli to u pravnika zastavily nez se to vyresi, ale lhuta mi pomalu konci a nevim jak se branit. Dekuji moc za odpoved.

Dobrý den,

již od dětství je každý veden k tomu, aby nebral drogy, nekouřil, nepůjčoval si u nebankovních společností, atd. Na půjčování peněz tu máme přes 30 bank, které nabízejí vždy férové podmínky a úroky u spotřebitelských úvěrů 5-7%. Nemohu pochopit, proč jste si šla peníze půjčit k nebankovním společnostem, před kterými centrální banka vytrvale varuje. To je jako když se kuřák diví, že mu v 60 letech dochází dech, přestože se na každé krabičce cigaret píše "kouření škodí zdraví". 

Pokud byste si u banky půjčila 40 000 Kč, za rok byste při úroku 7% vrátila 42 800 Kč (reálně s pravidelnými měsíčními splátkami ještě méně). To že Vám nebankovka z půjčených 40 000 Kč udělala dluh 127 000 Kč je pro Vás samozřejmě extrémně nevýhodné, ale možná se vše odehrálo v souladu se zákonem (pokud jste s těmito podmínkami ve smlouvě a obchodních podmínkách souhlasila). S dobrým právníkem byste u soudu pravděpodobně nějaké pokuty anulovala, ale obecně příslušenství do 100% hodnoty jistiny je i z hlediska insolvenčního zákona bráno jako v pořádku. Nebankovky půjčují běžně za úrok/RPSN v řádu stovek i tisíců procent. Je to stejné, jako kdybyste si koupila chleba za 800 Kč. Je to drahé? Určitě ano. Ale pokud jste s cenou souhlasila, pak ani obchodní inspekce nic nezmůže. 

Doporučuji vyhledat odbornou právní pomoc. Třeba právník po prozkoumání všech dokumentů a okolností odhalí nějaké nesrovnalosti a pomůže Vám s obranou před soudem. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena