Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #9276, Nebankovní půjčka a koronavirus

Nebankovní půjčka a koronavirus, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
17.3.2020 Půjčka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to u nebankovních společností. Jsou i nějaká doporučení pro tyto firmy? Myslím že i v tomto sektoru bude hodně lidí v nouzi. Zatím vstřícní nejsou vůbec. Pokud jsem OSVČ a všemi opatřeními jsem ze dne na den přišla o práci. Musím se nahlásit na úřad práce, do toho hledám práci v okolí bydliště. Musím nějak vyjít s penězi, protože nevím jak dlouho tato situace bude trvat, nemohu si dovolit uhradit prodloužení půjčky. Splátkový kalendář mi nechtějí nabídnout. Zároveň se chci vyhnout insolvenci. Mohu vůbec bez práce na úřadu práce žádat v této situaci o insolvenci?

Dobrý den,

na poskytnutí úlev není právní nárok. Zatímco s ohledem na krizi koronaviru banky úlevy poskytují (nabízejí odklad splátek či jiná řešení), nebankovní poskytovatelé úvěru nikoliv. 

Proč? Protože zatímco cílem většiny bank je, aby klient řádně splácel jistinu a banka získala normální úrok. Cílem poskytovatelů nebankovních půjček naopak je získat vysoký úrok nebo vysoké sankce.  Logicky, nebankovka musí zaplatit obvyklý úrok bance a potřebuje vydělat. Nejhorší nebankovky klienta často nesmyslnými pokutami a RPSN ve výši stovek až tisíců procent dostanou do co nejdelší exekuce, insolvence či ho připraví o nemovitost. 

Proč si někdo půjčuje u nebankovek za takto extrémně nevýhodných podmínek, když by si u bank mohl půjčit za 4-7% je mi velkou záhadou. 

O insolvenci může požádat každý, kde je měsíčně schopen splácet minimálně 2 200 Kč.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena