Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #22026, Nebankovní půjčka připravila dlužníka o nemovitosti

Nebankovní půjčka připravila dlužníka o nemovitosti, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
10.9.2023 Půjčka

Dobrý den, dlužník (závislý na hraní hazardních her) je vlastníkem nemovitosti (dům, kde mají věcné břemeno jeho rodiče) a několika pozemků. Vzal si dvě půjčky od nebankovních společností. Jedna půjčka 300 000 Kč a  150 000 Kč zaplatil za zprostředkování této půjčky. Zástava na veškerý jeho majetek ve prospěch věřitele. Bonitu klienta a schopnost splácet nikdo neřešil. Po půl roce od sepsání smlouvy o úvěru mu sdělili, že dluh je ve výši 1,2 mil Kč. Druhá půjčka - půjčeno 750 000 Kč, splácení = 10 měsíčních splátek po 10 000 Kč, 11. splátka 1,1 mil. Kč. Tedy do roka má být vše splaceno. Opět nikdo neprověřoval schopnost splácet a opět je pro tohoto věřitele zástava na nemovitostech. Má šanci se za pomoci odborníků bránit proti nevýhodným půjčkám? A je nějaká šance tyto dvě půjčky konsolidovat? Plat má cca 35 000 Kč čistého, ale je vlastníkem nemovitostí, jak jsem psala výše. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

platit poplatek 150 000 Kč za zprostředkování nebankovní půjčky ve výši 300 000 Kč je zcela nesmyslné. Stejně tak není možné požadovat po dlužníkovi s příjmem 35 000 Kč/měsíc měsíční splátku 1,1 mil. Kč. Pokud byly tyto půjčky uzavřeny dle Zákona o spotřebitelském úvěru, braňte se právní cestou. Nebankovní poskytovatelé úvěru cílící na dlužníky s nemovitým majetkem tato pravidla často obcházejí půjčkami na IČ - dlužník si zřídí živnost a jde o půjčku mezi podnikateli, na kterou se žádná pravidla na ochranu spotřebitele nevztahují. Doporučuji toto předem prověřit. Jinak je tento případ jak přes kopírák - rodiče převedou nemovitý majetek na děti, které následně tento majetek prošustrují. V tomto případě mají rodiče aspoň věcné břemeno práva dožití (snad je zapsané i na katastru?). Rodiče se musí odnaučit takto přepisovat majetek za svého života na nerozumně hospodařící potomky.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena