Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #16173, Nestíhám splácet nebankovní půjčku

Jak se zbavit rostoucího dluhu a získat odpovědi na své otázky? Zde je možné řešení

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
22.12.2021 Půjčka

Dobrý den, pár měsíců zpět jsem si půjčil 30 000 Kč od nejmenované společnosti, která nabízela půjčku bez nahlížení do registru. Banka mi půjčku dát nemohla, právě kvůli tomu, že momentálně dlužím zpětně za telefon a doplácím to přes domluvený splátkový kalendář, aby se obě strany vyhnuly zbytečnému soudnímu sporu. Bohužel jsem si řádně nepročetl smluvní podmínky a ačkoliv jsem si půjčil 30 000 Kč, za první splátku si ode mne účtovali 5 600 Kč a nyní jako druhou splátku chtějí zaplatit 7 500 Kč. S tím, že dluh neustále roste a z původních 30 000 Kč je nyní skoro 40 000 Kč. Netuším kolik peněz dávám za jistinu a kolik za úrok, ale tímhle tempem bych dřív nebo později stejně neměl na splacení splátky, která se evidentně pouze zvyšuje. Proto jsem hledal odpovědi na internetu a jediné co mě napadá by byla insolvence, kde by se oba dva dluhy (jak původní, který mám z části zaplacený, tak ten nový, který by teď vznikl) sloučily a nějakým způsobem bych byl schopný je postupně umořit. Nalezl jsem ale tuto stránku a napadlo mě se zeptat nějakého odborníka, jaký na to má názor a jak bych to měl řešit. Pokud jsou i nějaké alternativní řešení, bylo by to velice přínosné.

Dobrý den,

banka Vám půjčit nechtěla, protože předem věděla, že velmi pravděpodobně nebudete schopen splácet. Tak jste šel k nebankovce (které je jedno, jestli budete schopen splácet či nikoliv - nečiní ji morální problém Vás držet v doživotní exekuci) a kupodivu nejste schopen splácet (přesně jak předpověděla banka). Pro příště si pamatujte, že pokud Vám peníze nepůjčí banka, nikdy nehledejte spásu u nebankovek. To je vždy začátek konce.

Je-li splácení nad vaše síly, můžete požádat o insolvenci. Počítejte ale s tím, že jen za sepsání návrhu na oddlužení dáte necelých 5 000 Kč, dále 250 Kč + DPH za přezkum každé pohledávky a ještě budete platit odměnu ins. správce 1 100 Kč za každý započatý měsíc oddlužení. Možná by bylo jednodušší zatnout zuby, snížit výdaje na naprosté minimum (žít o chlebu a vodě), dočasně zvýšit příjmy (směny navíc či brigády), 2 měsíce pracovat 16 hod denně a za 2 měsíce dluh umořit vlastními silami. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena