Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #18182, Nestíhám splácet nebankovní půjčku

Jak se vyhnout vymáhání a zachovat si klid v zaměstnání i doma? Moje zkušenosti s nebankovní půjčkou Exprescash

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
13.6.2022 Půjčka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Mám nebankovní půjčku, přesněji Exprescash. Brala jsem si ji někdy před rokem. Jde o to, že jsem se dostala do nějaký situace, kde nemohu platit plnou splatku (7 000 Kč). Každý měsíc však dávám aspoň něco, aby viděli snahu (1 000-1 500 Kč). Dnes mě doma navštívila manažerka s tím, že pokud nezačnu ihned splácet okamžitě plnou splátku, tak mě do 2 měsíců předá vymáhací společnosti s tím, že mě bude vymahačská firma navštěvovat v zaměstnání i doma, dokud jim nezaplatím. Jde o to, že si opravdu nemohu dovolit v dnešní době dávat splátku 7 tisíc, když mám příjem 15 tisic a jen 11 tisíc mám nájem. Nevím co mám dělat, jelikož opravdu nechci, aby mě všude navštěvovali a dělali mi ostudu v zaměstnání. Se všemi celou dobu a pravidelně komunikuji, tak by mě zajímalo, když to opravdu předají vymahačům, tak jaké společnosti? A jestli se s nimi půjde domluvit na splátkách pravidelných, určite menších než 7 tisíc bez toho, aniž by mi zablokovali účet a všude za mnou chodili? S firmou se opravdu nedá domluvit. Bylo mi sděleno, že je to nezajímá. Moc Vám děkuji.

Dobrý den,

pokud Vám někdo poskytl půjčku se splátkou 7 000 Kč měsíčně s příjmem 15 000 Kč, velmi pravděpodobně porušil Zákon o spotřebitelském úvěru (nedostatečně ověřil vaši bonitu). Nebankovky často předem ví, že klienti nebudou schopni splácet. Jejich cílem je účtovat vysoké poplatky za odklady či sankce, pomocí kterých z vás udělají doživotního dlužníka. 

Máte 2 možnosti:

  • najměte si dobrého právníka a pokuste se úvěrovou smlouvu zrušit od počátku soudní cestou z důvodu nedostatečného ověření bonity dlužníka (viz výše)
  • požádejte o osobní bankrot/insolvenci (3-5 let splácení min. 2 200 Kč měsíčně  a následné prominutí nesplacených závazků)

Splácet např. 1 500 Kč měsíčně nemá smysl - nebankovka Vám bude měsíčně účtovat více na sankcích, tedy váš dluh by se jen zvyšoval.

Univerzální rada do života - nikdy si neberte nebankovní půjčky! To je vždy začátek konce. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena