Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #19106, Nestíhám splácet nebankovní půjčky

Jaké jsou důsledky prodlení s úhradou u nebankovních společností?

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
14.9.2022 Půjčka

Dobrý den, rád bych se informoval, jestli máte zkušenosti s nebankovními společnostmi jako Zaplo, Kamali apod. Jde mi o to, že poslední dobou nedokážu splácet včas, obvykle až cca 12 dní po splatnosti, taky provedu odklad splátky místo úhrady, což se prodraží. Případného navyšování jsem si vědom, ale lze obecně říci, kdy může nastat skutečný problém? Se společnostmi jsem neustále v kontaktu, volám s nimi, komunikuji, vždy dodržím datum úhrady které jim slíbím, jen bohužel poslední dobou později. Ale vždy své závazky uhradím. Bohužel jsem přeúvěrovaný, mám úvěr v bance a cca 6 nebankovních společností, ale splácet zvládám i když později. Lze obecně říci co se stane, kdybych byl v prodlení cca měsíc a více, co lze očekávat? Každá společnost toto bude mít pravděpodobně jinak, zajímá mě však obecně jak to chodí. Podle informací už jsem v registru - jedna společnost zadává už 4. den po splatnosti. Myslíte, že může být pohledávka předána vymáhací agentuře i v případě, že jsem se společností v kontaktu, komunikuji a než třeba provedu celou platbu než budu moci tak zasílám alespoň menší částky? Jde mi o to, jestli tyto společnosti obecně předávají vymáhací agentuře klienta co nejdříve a nebo jen ty kteří dělají "mrtvé brouky"? Přece jen z hlediska poskytovatele bych ocenil, kdyby klient platil alespoň něco než nic.

Dobrý den,

záleží na interních postupech konkrétní nebankovní společnosti. Dokud budete platit s mírným zpožděním a každý měsíc aspoň něco, velmi pravděpodobně se inkasní agentuře nic předávat nebude. Pro nebankovní poskytovatele půjček je to výhodnější. Poplatky za odklad splátek a sankce za pozdní splácení bývají velmi vysoké - nebankovky si z Vás tak dělají doživotního dlužníka (hovorově "dojnou krávu"). Nestíháte-li splácet své závazky, požádejte o osobní bankrot. 5 let o chlebu a vodě, po kterých dostanete šanci na nový začátek. V současné situaci sice sem tam něco splatíte, ale celková výše dluhu velmi pravděpodobně roste. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena