Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #16744, Nestihli jsem vyčerpat hypotéku na stavbu

Nestihli jsem vyčerpat hypotéku na stavbu, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, na jaře 2019 jsme uzavřeli úvěrovou smlouvu (hypotéku) na základě kladného stanoviska stavebního úřadu. Po té se naše situace velmi zkomplikovala. Stevební úřad začal mít znovu připomínky k projektu, po té neschopnost projektanta řešit problémy, které tímto vznikly a dále ohledně stavebních přípojek, pak také covidová omezení (úřady, nemoci), projekt ve stavebním řízení kvůli nesouhlasu sousedky, 2x zpětvzetí projektu ze stavebního úřadu (chyby projektanta). Tímto tempem jsme se ocitli v létě roce 2021, kdy jsme konečně mohli shánět firmy/soukromníky na postavení vysněného domu. Do té doby jsme několikrát museli předem domluvené stavění zrušit. Vzhledem k situaci s navýšením cen všeho jsme ale byli nuceni přistoupit na variantu stavění svépomocí s pomocí zedníka. Když jsme ho sehnali, bylo logické počítat s tím, že si budeme muset počkat. Jsme domluvení na začátek stavby na letošní jaro. Avšak 31.3. 2022 nám vyprší období čerpání (doteď nečerpáno). Zkoušeli jsme nyní bance prostřednictvím e-mailu (jiný kontakt nám nebyl umožněn) vysvětlit situaci a požádali jsme o prodloužení o 2 roky. Byl nám poslán jen mail se zamítnutím. Nyní nevíme, jaké máme možnosti, co máme dělat. Můj dotaz zní. Je možné úvěr zrušit a jaké nám hrozí sankce? Děkuji

Dobrý den,

pokud úvěr v řádném termínu nenačerpáte, banka pravděpodobně od úvěrové smlouvy odstoupí a bude po vás požadovat poplatek za nenačerpání hypotéky (obvykle 2-5% z nevyčerpané částky). Důrazně doporučuji si sjednávat hypotéku na stavbu až v situaci, kdy máte stavební povolení, objednaný materiál na stavbu a zajištěnou stavební firmu. Na každou z těchto položek můžete čekat i roky, viz náš článek Jak na zasíťování pozemku

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena