Odprodaná pohledávka, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, prosím o radu ohledně podivné situaci se splácením dluhu. Klient dluží bance, ta s nim poté sepíše splátkový kalendář, který dlužník dodržuje. Z ničeho nic mu přijde na onen dluh exekuce na plat, ale již od jakési firmy, která tento dluh od banky odkoupila bez vědomí dlužníka a samozřejmě se tímto dluh navýšil o dost vysokou částku. Jak se zachovat a co dělat v teto situaci, banka, která sepsala splátkový kalendář od toho již dává ruce pryč. Kam jít a s kým tuto situaci řešit? Moc děkuji za jakoukoliv radu.

Dobrý den,

s dluhy, resp. s pohledávkami, lze obchodovat téměř bez omezení. Jakmile klient bance nesplácí včas, porušuje tím obchodní podmínky úvěru a banka má plné právo od smlouvy o úvěru odstoupit a půjčku zesplatnit (požadovat okamžité uhrazení celého  dluhu). Na to většinou dlužník nemá a padá do exekuce. Banky se primárně zabývají půjčování peněz a ne vymáháním pohledávek. Proto banky tyto dluhy (podobně jako např. dopravní podniky, operátoři, atd.) odprodávají firmám, které se na vymáhání pohledávek specializují. Odprodáním dluhu jiné firmě se dlužná částka navýšit nemůže. Je ale pravděpodobné, že banka dluh navýšila o smluvní pokutu a úrok z prodlení. Vymáhací firma pravděpodobně usoudila, že nejsnáze se k navrácení peněz dostane přes exekuci. Náklady exekuce (plat exekutora) je ze zákona povinen hradit dlužník (proto se dluh opět navýšil a dál bude růst o úrok z prodlení až do plného zaplacení dluhu).

Je samozřejmě zvláštní, že banka v tomto případě nejprve s klientem sepsala splátkový kalendář a až následně změnila názor a pohledávku prodala. Nicméně na to má věřitel právo. Bance se pravděpodobně nechtělo čekat na doběhnutí splátkového kalendáře a upřednostnila okamžité navrácení peněz. Kdybyste Vy někomu půjčila své peníze a dlužník Vám neplatil včas, také byste pravděpodobně volila řešení, které by vedlo k co nejrychlejšímu navrácení peněz (bez ohledu na zájmy dlužníka).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena