Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #5960, Penzijní připojištění a výsluhová penze

Jak zhodnotit výsluhovou penzi po 15 letech spoření u transformovaného penzijního fondu Stabilita - ČSOB? Termínovaný vklad nebo nezasahovat do penzijka?

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
8.2.2019 Spoření

Dobrý den, mám nárok na výsluhovou penzi po 15 letech spoření u transformovaného penzijního fondu Stabilita - ČSOB. Zvažuji jestli využít možnosti finance vybrat a zhodnotit třeba v termínovaném vkladu (aktuálně 1,6%) nebo raději do "penzijka" nezasahovat (jen si myslím, že tam ty peníze už jen leží). MD

Dobrý den,

máte pravdu, transformované penzijní fondy jsou extrémně konzervativní. Jejich výhodou může snad jen být garance neznehodnocení přímo ze zákona. 

Peníze zhodnotíte i pouhým bankovním vkladem lépe než u transformovaného penzijního fondu. Doporučuji výsluhovou penzi vybrat, třeba formou renty. V případě, kdy byste chtěla prostředky vybrat rychle, dejte prosím pozor na daně a poplatky!

Přehledy a srovnání termínovaných vkladů máme zde. Pro dočasné uložení finanční rezervy můžete využít rovněž spořicí účty - přehledy spoření u všech bank u nás najdete rovněž. Úrokové sazby se často mění, proto prosím vždy před rozhodnutím navštivte naše aktualizované přehledy a porovnání

Jako účastník "starého penzijního systému" ale máte ještě jednu možnost - převést původní penzijní připojištění do některého z nových fondů penzijního spoření. Nicméně penzijní společnosti  umožňují vystoupení z transformovaného fondu jen do jiného fondu stejné společnosti. V případě ČSOB penzijní společnosti tedy máte možnost přestoupit například do Vyváženého penzijního fondu, nebo Dynamického penzijního fondu. ČSOB má celkem 5 nových fondů penzijního spoření, takže se prosím při výběru řiďte dle pro vás akceptovatelného rizika a investičního horizontu.

Když již budete účastníkem nového penzijního spoření, tak máte možnost jednou ročně přestoupit do fondu jiné penzijní společnosti

Aktualizované přehledy poplatků a výnosů všech penzijních fondů najdete v našem srovnávači penzijního spoření.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena