Banky.cz Bankovní poradna zdarma Spoření #21686, Penzijní připojištění nízké úroky

Penzijní připojištění nízké úroky, Spoření

REKLAMA
Stavební spoření s bonusem 8 500 Kč
7.7.2023 Spoření

Dobrý den, u Generali Penzijní společnosti pravidelně spořím a předpokládejme, že uspořená částka činí 200 000 Kč. Zde je úrok 1,6 % p. a., to je 3 200 Kč/rok. A státní příspěvek při úložce 1 700 Kč má být 350 Kč měsíčně, to je 4 000 Kč/rok. Celkem 3 200 +4 000= 7 200 Kč Kromě tohoto mám Plus účet u České spořitelny, dejme tomu s úložkou 100 000 Kč. Domnívám se, že oba účty by byly výhodnější převést na spořící účty, pokud jejich úroky by byly min. 5 % p. a. Prosím tedy o Váš názor, zda je opravdu výhodné výše zmíněné oba účty převést na spořící účty. A ke kterému bankovnímu ústavu.

Dobrý den,

spořicí účty slouží obecně ke krátkodobému uložení peněz. Určitě je dobrý nápad sem převést 100 000 Kč z vašeho neúročeného běžného účtu. Získáte úrok až 6% a peníze budete mít kdykoliv k dispozici (vždy byste měl mít k okamžitému použití rezervu ve výši 3-6 násobku pravidelných měsíčních výdajů, třeba právě 100 000 Kč). 

Penzijní spoření naopak určitě nerušte a peníze nepřevádějte na spořicí účet. Přišel byste tím o již připsanou státní podporu a musel byste zpětně dodanit všechny příspěvky zaměstnavatele. Taktéž byste musel vrátit případně uplatněné daňové odpočty. Vámi uváděný úrok 1,6% odpovídá starému penzijnímu připojištění - doporučuji úspory převést do nového doplňkového penzijního spoření. Je-li Vám méně než 55 let, volte dynamický fond s průměrným ročním zhodnocením i přes 5%. Nechávat dlouhodobě peníze na starém spoření (kde byla sice garance nezáporného zhodnocení, ale tomu vždy odpovídaly téměř nulové výnosy) nemá smysl. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena